Skip to content
Logo MarketResponse
MarketResponse
Data – Insights – Consultancy
  • voor wie
  • over ons
    • over ons
    • onze mensen
    • UmbrellaBrand Group
  • werken bij
  • contact
  • Expertises
    • Customer Experience (CX)
    • Employee Experience (EX)
    • Branding, positionering en communicatie
    • Strategie, design & innovatie
    • BSR Leefstijlsegmentatie
    • Data science
    • Downloads
  • Xceptionals
  • Actueel
    • Nieuws
    • Artikelen
    • Cases
  • Voor wie
  • Over ons
    • Over ons
    • Onze mensen
    • UmbrellaBrand Group
  • Werken bij
  • Contact
  • Wonder
Human insights / Belevingsonderzoek Huisartsenpost

Download onderzoek HAP-Belevingsmonitor

Speciaal voor huisartsenposten is er het HAP-Belevingsonderzoek, dat de kwaliteit van de zorg op huisartsenposten structureel meet. Dit onderzoeksmodel ontwikkelden wij samen met huisartsenposten, en is dan ook de perfecte manier om de patiëntbeleving in kaart te krijgen.

Doorvragen

Huisartsenposten zijn verplicht de patiëntbeleving regelmatig te meten om de kwaliteit van de zorg te optimaliseren. Met onze jarenlange ervaring in onderzoek naar patiënttevredenheid weten wij als geen ander hoe we die beleving moeten achterhalen. Wij zorgen dat de patiënt daadwerkelijk zijn verhaal kwijt kan. Die verhalen bevatten een schat aan informatie om de zorg te verbeteren.

Meer dan de patiënt alleen

Het MarketResponse HAP-Belevingsonderzoek meet niet alleen vanuit het perspectief van de patiënt. De patiënt vertelt je veel, maar bij voorkeur gaan wij een stap verder. Wij zijn van mening dat voor echt inzicht in kwaliteitsverbetering meer nodig is. Daarom kijken wij ook naar de beleving van huisartsen en medewerkers (zowel front- als backoffice). Met een aantal vaste basisvragen en de mogelijkheid om een aantal maatwerkvragen toe te voegen.

Onze vragenlijsten zijn compact, eenduidig, aansprekend en afgestemd op de doelgroep. Dat is de basis van een goed onderzoek. Een totaaloverzicht voor het optimaliseren van de zorg van de HAP.

HAP-Belevingsmonitor

Jaarlijks wordt de HAP-belevingsmonitor ter beschikking gesteld aan alle deelnemende huisartsenposten. In de HAP-Belevingsmonitor publiceren we de gemiddelde scores van vaste vragen van de HAP’s die we hebben onderzocht. De resultaten worden gepubliceerd per doelgroep (patiënten, huisartsen, triagisten, bureaumedewerkers). Het vergelijken van de eigen kwaliteit t.o.v de prestaties van andere HAP’s is erg leerzaam en geeft een genuanceerd beeld van de scores.

De voordelen van het MarketResponse HAP-Belevingsonderzoek:

  • 360° feedback (patiënten, HAP- & bureaumedewerkers, én huisartsen)
  • Mogelijkheid tot uitbreiding (bijv. dagpraktijken en ketenpartners)
  • Geen onnodige identificatievragen
  • Extra inzicht door gebruik van toelichtingen
  • Maatwerkvragen voor elke HAP
  • Feedback op de totale beleving (meerdere contactmomenten)
  • Deelname patiënten: digitaal of schriftelijk
  • Huisstijl van de HAP mogelijk
  • Jaarlijkse HAP-Belevingsmonitor

HAP-monitor

Voor de huisartsen(posten) die continu een vinger aan de pols willen houden hebben we de HAP-monitor ontwikkeld. Deze monitor bestaat uit verschillende modules, naar behoefte in te
zetten. De modules worden online uitgevoerd. Het grote verschil met de HAP-belevingsmonitor is de frequentie (continu) en de vragenlijsten zijn korter en bondiger. Vanzelfsprekend voldoen ze
nog steeds aan de eisen van de HDS en de normen voor de HKZcertificering.

Meer weten over de twee onderzoeksvarianten voor de HAP?
Download de brochure:

Marketresponse logo diap
BEKIJK OOK
  • BSR leefstijlsegmentatie
  • Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland
  • Werken bij
  • Downloads
LEGAL
  • ISO certificering & Fair Data
  • Privacy Statement
  • Privacy Klantvriendelijkste Organisatie Noord NL
  • Cookiepolicy
  • Disclaimer & copyright
  • Algemene voorwaarden
CONTACT
Creative Valley
Stationsplein 32 | 3511 ED Utrecht
033 330 33 33
welkom@marketresponse.nl

VOLG ONS
Copyright © 2022 MarketResponse