
Expertises
Marktonderzoek, beleids- en opinieonderzoek, medewerkersonderzoek
Wat zijn de drijfveren van mensen? Wat denken ze en hoe beoordelen ze de dienstverlening of producten van jouw organisatie of merk? Bij MarketResponse hebben we alle onderzoeksexpertises in huis. We meten kwantitatief en kwalitatief de mening en behoeften van klanten, medewerkers, burgers, huurders, patiënten. We segmenteren, leggen verbanden, signaleren trends en laten de stem van jouw doelgroepen horen.
Human insights – de mens achter de data
Het verzamelen, verrijken en analyseren van data vormt de basis van goed onderzoek. MarketResponse gaat een stap verder; wij laten de mens achter de data zien. Wij bieden human insights die essentieel zijn om een optimale customer experience te bieden of de relatie met je stakeholders steeds weer te verbeteren. Daarvoor geven wij antwoord op vier essentiële vraagstukken:
- Wie is jouw doelgroep (nu en in de toekomst)?
- Wat wil jouw doelgroep (verwachtingen en behoeften)?
- Wat ervaart jouw doelgroep (beleving)?
- Hoe organiseer ik mijn organisatie (medewerkers, processen, leiderschap & cultuur, systemen en middelen)?
Fact-based consultancy
Die antwoorden en inzichten bieden een solide fact-based basis voor het nemen van de juiste beslissingen om relevant te blijven of je groei te versnellen. Onze adviseurs helpen je graag bij het maken van de concrete doorvertaling, richting en beweging naar de organisatie van de toekomst.
Markt- en publieksonderzoek van A tot Z
MarketResponse is dé boetiek voor markt- en publieksonderzoek. We bieden maatwerk én volume. We bieden een combinatie van expertise en branchekennis en bieden zo een passend antwoord op elke mogelijke onderzoeksvraag.

Onze oplossingen
Customer Experience (CX)
Wat vinden én willen klanten van jouw organisatie?
Employee Experience (EX)
Haal het beste in je werknemers naar boven.
Branding, positionering en communicatie
Hoe kan je succesvol groeien als merk?
Strategie, design & innovatie
Toekomstbestendig blijven, door impactvol en duurzaam te innoveren.
BSR leefstijlsegmentatie
Ontrafel de drijfveren van je doelgroep en breng ze in beweging.
Data science
Onze data creatives helpen je écht data driven te werken.