
Branding, positionering en communicatie
Hoe denkt de rest van de wereld over jouw merk?
Hoe creëer je een succesvol fundament voor je branding, positionering en communicatie? En hoe stuur je het merkenbeleid tijdig en flexibel bij?
Succesvol fact-based merkenbeleid
Keuzes op het gebied van merkenbeleid moeten natuurlijk gebaseerd zijn op onderzoek, feiten en kennis. Deze keuzes mogen niet slechts ingegeven zijn door onderbuikgevoel, ervaringen uit het verleden en ‘wishful thinking’. Met gericht kwalitatief en kwantitatief onderzoek zorg je voor een fact-based strategisch merkbeleid. Het bouwen en uitbouwen van een merk is een continu proces. Onder meer actualiteit, concurrentie en technologische ontwikkelingen maken het noodzakelijk om regelmatig merkonderzoek te doen.
MarketResponse heeft veel ervaring en expertise op dit gebied – zowel in het B2C- als in het B2B-domein – en is gespecialiseerd in maatwerk en het combineren van beschikbare kennis en data met nieuwe verkregen informatie en inzichten.

Ga fact-based aan de slag en download Gids Merkgroei
Ga purpose driven en fact-based aan de slag om solide aan duurzame en substantiële groei van jouw merk te werken.
Oplossingen voor Branding, positionering en communicatie
Merkpositionering (BrandneXt™)
Onderzoek de marktpositie van je merk en ontdek de kansen met het BrandneXt™-model.
add+impact® pre-test: reclame-uitingen testen
Met add+impact weet je zeker dat jouw campagne gaat doen wat je wilt.
Brand tracking
Hoe weet je nou welke merkcommunicatie effectief is? En hoe bepaal je waar je staat met je merk? Oftewel: hoe scoort jouw merk in de brand tracker?
Visual Check
Slaat jouw folder, brief, flyer, mailing of webpagina aan bij je doelgroep? Met de Visual Check testen we of jouw boodschap zijn doel bereikt, nog voordat je hem de wereld in stuurt.
Reputatieonderzoek
Met ons reputatieonderzoek brengen we jouw reputatie exact in kaart.
Jouw merk naar de gewenste positie navigeren
MarketResponse biedt producten/oplossingen voor de totale ‘merkenreis.’ In de ideale merkreis komen alle onderdelen aan bod. Maar je kunt ook kiezen voor één of meerdere afzonderlijke modules, bijvoorbeeld uit budgettair oogpunt of omdat er al kennis voorhanden is.
Ons BrandneXt™-model geeft fundamenteel psychologisch en sociologisch inzicht in de behoeftestructuren van jouw markt en brengt in kaart waar jouw merk precies staat. Om de effectiviteit van je commercials te bepalen zet je add+impact® in. Visual Check geeft je waardevolle informatie over de perceptie en de impact van stilstaande beelden, bijvoorbeeld advertenties, out-of-home advertising maar ook brieven en e-mails.
Het monitoren van de middelenmix van je merk-KPI’s doen we met brand tracking. Hiermee zie je ook de scores van je concurrenten. Via ons reputatieonderzoek brengen we de beeldvorming van je merk onder verschillende stakeholdergroepen in beeld. Hierbij gaan we in op relevante drivers voor stakeholderpercepties.
Onderzoek, consultancy, trainingen en workshops
Als onderdeel van ons totaalpakket op het gebied van Branding, Positionering en Communicatie bieden we je eveneens ondersteuning met consultancy, trainingen en workshops om verkregen data te implementeren en effectief in te zetten binnen je organisatie.