
BSR Energietransitie
Hoe bereik je burgers in de transitie naar aardgasvrije (woon)wijken?
Burgers hebben totaal verschillende wensen, motieven en behoeften als het gaat om de energietransitie. Velen zijn actief en betrokken en juichen de maatregelen toe. Anderen wachten af. Of zijn faliekant tegen ongeveer elke overheidsmaatregel op het gebied van de energietransitie. Als gemeente wil je je burgers betrekken bij de transitie naar aardgasvrije (woon)wijken. Want je hebt een regiefunctie op dit gebied. Maar hoe bereik je hen? En hoe informeer je hen?
De gemiddelde burger bestaat niet en is ook niet op te delen in voor- en tegenstanders. Op basis van ons BSR-leefstijlsegmentatiemodel hebben we zes doelgroepen op het gebied van de energietransitie gedefinieerd. Van elk van deze specifieke doelgroepen weten we heel gedetailleerd hoe hun mening, houding en gedrag is op het gebied van de energietransitie. Bovendien weten we tot op postcodeniveau waar deze doelgroepen in jouw gemeente wonen.
Met BSR Energietransitie gebaseerd op leefstijlsegmentatie beschik je over unieke data die je heel gericht helpt bij je energietransitiebeleid en de communicatie daarover in jouw gemeente. Benieuwd naar de zes doelgroepen? Download ze hier.

Hoe betrek je burgers bij de energietransitie?
Uit onze onderzoeken blijkt dat er bij de energietransitie zes doelgroepen zijn. We stellen ze aan je voor in onze download ‘Maak kennis met de zes doelgroepen’.
BSR Energietransitie inzetten?
Met BSR Energietransitie van MarketResponse beschik je over uiterst bruikbare leefstijlstijl-informatie. Niet alleen voor het opstellen of aanscherpen van je gemeentelijke transitievisie maar ook voor een optimale communicatie met de burgers in je gemeente. En voor het mogelijk realiseren van een duurzame gedragsverandering op het gebied van de energietransitie.