
Customer Experience (CX)
Klanten, wat vinden én wat willen ze van jouw organisatie?
Welke beleving hebben jouw klanten met jouw organisatie tijdens hun klantreis? Waar zitten de geluk- en stukmakers? Waar zorg je voor extra loyaliteit? En hoe kun je de loyaliteit van jouw klanten nog verder verhogen?
Natuurlijk wil je vooral weten wat aantoonbaar bijdraagt aan je klantenbinding en klantbehoud. Wij noemen dat klantloyaliteit. En je wilt weten hoe je echte ambassadeurs/fans maakt van je klanten. Essentieel is ook te weten hoe je het klantbewustzijn binnen je organisatie verhoogt. Want werken aan de klantrelatie is werken aan het klantbewustzijn. Onderzoek op het gebied van Customer Experience geeft je heldere antwoorden op deze vragen. En biedt je een schat aan informatie voor onder meer een onderscheidende positionering, innovatie en communicatie. Met als uiteindelijke doel: de groei van je organisatie .
Ontdek het verhaal van je klant
Wie de klant centraal wil zetten in de organisatie, moet de totale beleving van de klant inzichtelijk maken. Met (een combinatie van) CX-producten kunnen we de bewuste en onbewuste ervaringen van huidige klanten in kaart brengen.

Customer experience anno nu
Download de whitepaper ‘Xceptionals’ waarin we de 7 gouden regels voor CX op een rij zetten.
Oplossingen voor Customer Experience (CX)
Klanttevredenheidsonderzoek
De beleving van je huidige klanten in kaart brengen en leren wat er beter kan.
Direct Feedback
Tool en dashboard waarmee je medewerkers ervaren wat de klant vindt van de aanschaf, service of het contactmoment.
Customer Journey Mapping
De ‘momenten van de waarheid’ in de klantreis in kaart brengen.
Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland
In dit onderzoek monitoren wij onafhankelijk hoe de grootste Nederlandse bedrijven presteren op klantvriendelijkheid en we delen de inzichten met jou.
Maatwerk in CX producten/oplossingen
MarketResponse onderzoekt al ruim 30 jaar wat klanten in Nederland vinden en willen van ‘hun’ merken. Klanten kunnen consumenten zijn, maar ook zakelijke klanten (B2B), leden, burgers, donateurs, etc. Als geen ander weten wij hoe belangrijk de volledige Customer Journey is en kunnen we dit meten en verbeteren. Vanaf instroom (klant worden) tot en met uitstroom (weggaan als klant). Bij ons kies je niet voor een technische onderzoekstool maar voor hoogwaardig maatwerk en persoonlijke betrokkenheid. Op het gebied van Customer Experience bieden we je de volgende gespecialiseerde producten/oplossingen: Customer Journey Mapping, Klanttevredenheidsonderzoek (KTO) en Direct Feedback. Hierbij gebruiken we onder meer de unieke data en inzichten uit ons jaarlijkse nationale en volledige onafhankelijke onderzoek naar het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland (KVB).
Meer dan onderzoek:
consultancy, trainingen en workshops
Klanten willen dat merken, bedrijven en organisaties actief bijdragen aan de maatschappij, het milieu en het welzijn van mens en dier en stemmen hun koopgedrag daar mede op af. Ze verwachten van bedrijven niet alleen dat hun basis op het gebied van producten, prijs en dienstverlening op orde is. Oprechte aandacht voor de klant kan het verschil maken. Daarnaast zien wij in heel veel onderzoeken dat een actief duurzaamheidsbeleid voor klanten een extra stimulans kan zijn om voor een bedrijf te kiezen. Deze Sustainability Experience (SX) is in onze integrale visie een onmisbaar onderdeel van de huidige en toekomstige Customer Experience (CX). MarketResponse is in Nederland koploper op het gebied van de combinatie van CX en SX. Als onderdeel van ons totaalpakket op het gebied van CX/SX bieden wij je meer dan alleen onderzoek. Wij ondersteunen je ook in de vorm van consultancy, trainingen en workshops om verkregen inzichten te implementeren en effectief in te zetten binnen je organisatie.