Het geheel van interacties die een (potentiële) klant heeft (met jouw organisatie) wordt de klantreis of customer journey genoemd. Dat begint al bij de oriëntatie. Dus nog vóór een klant echt klant is en/of contact met jouw organisatie heeft. Het kan eindigen als de klant besluit jouw product of dienst niet meer af te nemen.
Door de customer journey centraal te stellen weet je als organisatie precies welke interacties cruciaal zijn om klanten te winnen en te behouden. Of zelfs om meer zaken met hen te doen. Dat zijn de ‘momenten van de waarheid’. Je wilt ervoor zorgen dat de gehele klantreis zo soepel mogelijk verloopt. Want bij een optimale klantreis vinden klanten het prettig om zaken met jouw organisatie te doen. En dat te blijven doen.
Samen met je klant op reis
Niemand beter dan de klant zélf kan jou vertellen hoe zijn klantreis eruit ziet. Hoe hij zich voelt en wat hij verwacht van jouw organisatie. Bij onze beproefde methodiek brengen we de verschillende contactmomenten haarscherp in beeld. Hierdoor ben je ervan verzekerd dat je vooraf precies weet wat jouw klant nodig heeft, wenst of eist. Met deze unieke informatie heb je alle wapens in handen om bestaande klanten te behouden, hen loyaler te maken maar ook om nieuwe klanten aan te trekken en de conversie voor jouw organisatie te verhogen.