
Predictive Modelling
Data-creativiteit toont de kansen van morgen
Welke prospects zijn het meest kansrijk? Is het zinvol om een vestiging in die hippe opkomende buurt te openen? Welk assortiment past het best bij mijn klanten? Iedere marketeer herkent de strekking van deze vragen. Predictive modelling geeft het antwoord. Fact-based op basis van data.
Van gut feeling naar zekerheid
Je hebt een plan, of het nu gaat om prospects, vestigingen, potentiële leden of donateurs. Je wilt weten of het plan kansrijk is. Misschien kom je op basis van ervaring een heel eind, maar je wilt op méér vertrouwen dan gut feeling alleen. Je wilt zekerheid.
Die zekerheid bieden wij. En dat niet alleen, we bieden je ook nieuwe inzichten. Met predictive modelling. Dit is hoe het werkt.

Het begint met data
Om tot een voorspelmodel te komen, inventariseren we welke data er beschikbaar zijn. Zowel binnen als buiten jouw organisatie. Om die data te vinden maken we gebruik van geavanceerde technieken. En we bepalen de kwaliteit van die data, want niet alle data zijn geschikt als voorspeller. Het belangrijkste onderdeel is het structureren van de data. Welke data gebruiken we wel of niet, hebben we voldoende data, zijn de data betrouwbaar, zijn ze volledig?
Data-creativiteit
Na dit grondige voorwerk gaan onze data creatives aan de slag. Want het hebben van goede data is één. Deze data vervolgens gebruiken om te voorspellen is iets anders. Daar heb je kennis voor nodig. Ervaring. Creativiteit. Dat is de toegevoegde waarde van onze data creatives.
Met hun kennis en creativiteit bouwen zij een model waarmee jij zicht hebt op verbanden tussen de verschillende variabelen. Zo weet je wat de impact van een assortimentswijziging is. Bereken je de response op een mailing. Of voorspel je zelfs jouw omzet. Kortom, je krijgt antwoord op jouw vragen. Zekerheid.
De kansen van morgen pak je op basis van goede data en de juiste interpretatie. Dát is predictive modelling.