
Strategie, design & innovatie
Een compleet andere manier van kijken naar het leven van organisaties
Hoe kun je jouw organisatie op een impactvolle en toekomstbestendige manier laten innoveren en veranderen? Waarbij je inspeelt op onomkeerbare maatschappelijke ontwikkelingen zoals de eis van duurzaamheid, en nieuwe commerciële en/of maatschappelijke kansen ontdekt, creëert en benut?
Onderzoeken en ontdekken met hart, hoofd en ziel
Bij het bedenken van een nieuwe strategie, productlijn of dienst maar ook bij het bereiken van een structurele attitude- of gedragsverandering is een goede balans tussen data en doelgerichte creativiteit onmisbaar. Voor kansrijke oplossingen die ráken moet je in onze visie samen doelgericht onderzoeken, observeren, experimenteren, ontdekken, leren en bijsturen. Waarbij je de mens altijd centraal stelt. En data, nieuwe inzichten maar ook gevoel laat spreken. MarketResponse heeft diepgaande kennis van en ervaring op het gebied van onderzoek en data maar ook van strategisch design, gedragspsychologie, duurzaamheid, marketing en innovatie. Dankzij deze unieke mix van expertisegebieden kunnen wij je zowel van dienst zijn bij product/strategieconcepting als bij innovatietrajecten. Waar nodig schakelen we de expertise in van andere disciplines binnen MarketResponse.

Oplossingen voor Strategie, design & innovatie
Kwalitatief onderzoek
Wat is kwalitatief onderzoek en wanneer gebruik je het?
From purpose to practice
Hoe je jouw purpose om maatschappelijk verantwoord en duurzaam te ondernemen omzet in de praktijk.
Concepttest
Als je zeker wilt weten of je nieuwe product kans van slagen heeft, maak je gebruik van onze Concepttest.
Monitor Merk & Maatschappij
De Monitor Merk & Maatschappij houdt in de gaten hoe jouw doelgroep aankijkt tegen de maatschappelijke rol en impact van je merk.
Multidisciplinair maatwerk met unieke combinaties
MarketResponse is gespecialiseerd in maatwerk maar eveneens in het maken van unieke combinaties gericht op het verkrijgen van waardevolle data, verrassende (creatieve) inzichten en oplossingen. We combineren nieuw verkregen onderzoeksresultaten met bestaande data maar ook kwalitatief en kwantitatief onderzoek. We gebruiken data in combinatie met mensgerichte gegevens en inzichten. Hierbij zetten we onder meer Design Thinking in, gecombineerd met principes uit de gedragspsychologie en organisatiewetenschappen. Onze producten/oplossingen kun je samen als geheel afnemen. Maar je kunt ook kiezen voor één of meerdere afzonderlijke modules.
Tijdens kwalitatief, exploratief onderzoek, eventueel één-op-één, verkennen en ontdekken we (nieuwe) mogelijkheden, kansen en bedreigingen. Bij strategie- & propositie-ontwikkeling maken we een doorvertaling van de data en observaties naar strategische en creatieve ontwikkelingsrichtingen. Met onze eigen concepttestmethode onderzoeken we of het product of de dienst voldoende aanslaat binnen de vooraf gedefinieerde kaders. En ontdekken we of bijstelling gewenst of noodzakelijk is.
Onderzoek, consultancy, trainingen en workshops
De huidige consument eist dat bedrijven actief bijdragen aan de maatschappij, het milieu en het welzijn van mens en dier en stemt daar het koopgedrag op af. Sustainability Experience (SX) is in onze integrale visie een onmisbaar onderdeel van de huidige en toekomstige Customer Experience (CX) en is van essentieel belang voor een toekomstbestendig innovatie/veranderbeleid. MarketResponse is in Nederland koploper op het gebied van SX. Als onderdeel van ons totaalpakket op het gebied van strategieontwikkeling, product-design en innovatie bieden we je gerichte ondersteuning met consultancy, trainingen en workshops om verkregen data, inzichten en creatieve ideeën te implementeren en te gebruiken binnen je organisatie. Benieuwd naar de mogelijkheden? Neem vrijblijvend contact met ons op.