Ken én begrijp
je doelgroep
We laten de mens achter de data zien
Mensen écht begrijpen. Daar gaat het uiteindelijk om. Waarom doen ze wat ze doen? Waarom denken en geloven ze het één en verwerpen ze het ander? Wat zijn hun drijfveren? Bij MarketResponse laten we de mens achter de data zien. Wij verzamelen en analyseren meningen, kritiek en emoties, verrijken ze, duiden ze en bieden insights. We kunnen je bovendien helpen om die direct toe te passen in de praktijk.
BSR-model is de standaard in leefstijlsegmentatie
Het door ons in 2000 ontwikkelde BSR-model (Brand Strategy Research) geldt in Nederland als dé standaard op het gebied van psychografische en sociologische leefstijlsegmentatie.
Op basis van vier kleuren/archetype-combinaties worden mensen ingedeeld in verschillende leefstijlen. In hoofdlijnen onderscheiden we vier ‘leefstijlwerelden’: geel (harmonie), groen (veiligheid), blauw (controle) en rood (vrijheid). Elke leefstijl vereist een andere aanpak om mensen te overtuigen, te binden en te boeien. Met onze landelijk dekkende geo-psychografische database (SmartGis) kennen we de leefstijl van alle huishoudens in Nederland op postcodeniveau.
Met ons customer data platform leer je je eigen klant beter kennen
Je weet vaak veel meer over je bestaande klanten en relaties dan je zelf denkt. Klantdata is vaak versnipperd in verschillende systemen in je organisatie. Met ons CDP Connect halen we alle data uit die verschillende bronnen en maken zo een 360 graden beeld van jouw klant. Hierdoor kun je je communicatie met hem optimaliseren en aanbiedingen doen die precies bij zijn of haar behoefte aansluiten. Effectievere marketing, hogere conversies en loyale klanten zijn het resultaat.
In gesprek met je doelgroep via surveys, focusgroepen en kwalitatieve interviews
Natuurlijk begrijp je mensen het best als je ze direct zelf om hun mening vraagt. We zijn specialist in markt- en publieksonderzoek. Van heel breed kwantitatief met enquêtes tot kwalitatieve interviews in panels of persoonlijk. We bieden een oplossing op maat.