Voorgestelde trefwoorden
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde cases
Gerelateerde downloads
Alle resultaten
Voorgestelde trefwoorden
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde cases
Gerelateerde downloads
Alle resultaten

Top of Flop: Chistann- coffin in a box

08-06-2017

Hoe wil je dat jouw uitvaart eruit ziet? Of die van je dierbaren? De meeste mensen denken daar liever niet over na. Laat staat dat je weet wat voor grafkist je uit zou zoeken. Toch hebben wij een groep Nederlanders gevraagd hier wel over na te denken. We hebben ze het nieuwe concept van Chistann voorgelegd. Een ‘Ikea-achtige’ grafkist; online bestellen, thuisbezorgd en eenvoudig zelf in elkaar zetten. Duurzaam, ecologisch, persoonlijk en natuurlijk voordelig. Klinkt – ondanks het onderwerp – goed. Toch?

Lovers and haters

Men wil graag zelf de regie houden over de uitvaart. En een persoonlijke kist wordt ook gewaardeerd. Chistann weet dus goed in te spelen op een bestaande behoefte. Toch zorgt het idee zelf voor een tweedeling. De ‘haters’ vinden het een afschuwelijk idee. “Is dit een misplaatste 1-aprilgrap?”. Een begrafenis moet volgens hen formeel zijn en dat regel je traditioneel, via een uitvaartondernemer. De ‘lovers’ zijn veel praktischer, “Ik word toch gecremeerd”. Zij zijn vooral te spreken over het milieuvriendelijke aspect.

Geloofwaardig

Het voordeel van de Christann kist is dat je ‘m zelf kunt versieren. Iets wat steeds vaker gebeurt. Ook gelooft men dat de kist stevig genoeg zal zijn. Angst dat men hem zelf niet goed genoeg in elkaar zal zetten is er niet. Nadeel van de online dienst is dat men vooraf niet even kan ervaren hoe het geheel aanvoelt.

Prijs

Opvallend is dat een deel van de respondenten aangeeft niet op een grafkist te willen besparen. Als het er op aankomt blijkt de aanschafintentie na het noemen van de prijs (€ 269,-) toch twee keer zo hoog als zonder prijs. Een deel van de mensen vindt de prijs dus dermate aantrekkelijk dat eerdere bezwaren overboord worden gezet.

Conclusie: top

Chistann kan met deze eco-grafkist echt een markt bedienen. Er zijn voldoende mensen die zich door het milieuvriendelijke , dan wel kostenaspect laten verleiden. Toch zal een (aanzienlijke) groep, meer traditioneel ingestoken mensen, hier nooit voor kiezen. Zij willen niet besparen op een grafkist en vinden het vertrouwde via een uitvaartondernemer belangrijker dan een duurzame kist.

Christann

Over het onderzoek: voor deze concepttest zijn in mei 2017, 103 Nederlanders ondervraagd.

Wij geven om jouw privacy

Wij en derden gebruiken cookies op onze website. We gebruiken cookies voor statistische, voorkeur- en marketingdoeleinden. Google Analytics cookies zijn geanonimiseerd. Je kunt je voorkeuren wijzigen door op ‘Verander opties’ te klikken. Door op ‘Accepteren’ te klikken accepteer je het gebruik van alle cookies zoals beschreven in onze privacy-statement.

Powered by WP Brothers

Kies je privacyvoorkeuren

Via de cookieverklaring op onze website kun je jouw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In ons privacybeleid vind je meer informatie over wie we zijn, hoe je contact met ons kunt opnemen en hoe we persoonlijke gegevens verwerken.

Noodzakelijk

Noodzakelijke cookies helpen onze website bruikbaarder te maken, door basisfuncties als pagina-navigatie en toegang tot beveiligde gedeelten van de website mogelijk te maken. Zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Voorkeuren

Voorkeurscookies zorgen ervoor dat de website informatie kan onthouden die van invloed is op het gedrag en de vormgeving van de website, zoals de taal van je voorkeur of de regio waar je woont.

Statistieken

Statistische cookies helpen ons begrijpen hoe de website wordt gebruikt, door anoniem gegevens te verzamelen en te rapporteren. Met deze informatie kunnen wij onze site blijven verbeteren voor optimaal gebruik.

Marketing

Marketingcookies gebruiken we om relevante content en advertenties te tonen op andere websites die je bezoekt, die zijn toegespitst op jouw interesses.