
Weet jij écht wie je klant is?
Van gefragmenteerde data naar scherp klantbeeld
Wil je als marketeer datagedreven aan de slag om je campagnes relevanter te maken en je conversie te verhogen? Met een helder klantbeeld wordt het eenvoudiger om precies te weten wie je moet bereiken, met welke boodschap en op welk moment.
BSR Leefstijlen helpt je om klantdata om te zetten in actiegerichte inzichten. Je ontdekt wie je klanten écht zijn, wat hen drijft, en hoe je hen het best aanspreekt. Zo leg je een stevige basis onder je campagnes, contentstrategie en persona’s.
Wat is BSR Leefstijlen?
BSR Leefstijlen is dé standaard in leefstijlsegmentatie. Het is het resultaat van meer dan 30 jaar onderzoek naar de drijfveren van alle consumenten in Nederland opgedeeld in verschillende leefstijlgroepen en kleuren. Het model geeft inzicht in wat mensen drijft en hoe je hen het beste bereikt. Dit vormt de basis voor elke succesvolle campagne.
Wat levert het op?
- Inzicht in de drijfveren achter klantgedrag
- Heldere profielen om content en campagnes op af te stemmen
- Meer grip op segmentatie, kanaalkeuze en tone-of-voice
- Onderbouwde persona’s voor doelgerichte campagnes
Klantervaringen met BSR
“Door verschillende type klanten op een andere manier aan te spreken, zagen we dat de conversie 30 procent hoger lag dan bij de vorige, generieke campagne.”
Robert van Meer
Director bij C2B
“De BSR Leefstijlvinder, gericht op het domein Vakantie & Vrije Tijd, helpt ons niet alleen om strategieën te bouwen, maar ook om keuzes te maken in de uitvoering.”
Amanda de Nijs
Contentstrateeg bij Insiders
“Uiteindelijk wil je dat mensen zich echt aangesproken voelen. Met de BSR-leefstijlmodellen is de communicatie persoonlijker en effectiever.”
Robert van Meer
Director bij C2B
Hoe werkt het?
- Samen met onze experts bespreken we jouw wensen en doelen, zodat we precies weten waar we naartoe werken.
- Je stuurt jouw klantenbestand beveiligd naar ons toe via een API, waarbij alle klantgegevens volledig gemaskeerd en beschermd zijn.
- Wij segmenteren jouw klantenbestand, zodat duidelijk wordt welke klantgroepen er zijn en wat hen drijft.
- Indien gewenst voegen we verdiepend onderzoek toe om te bepalen of je je potentieel bereikt en waar groeikansen liggen.
Met deze aanpak krijg je een compleet en datagedreven beeld van jouw doelgroep, waarmee je jouw marketingstrategie gerichter en effectiever maakt.
Wil je hiermee aan de slag óf wil je meer informatie. Vul onderstaand formulier geheel vrijblijvend in en we nemen contact met je op.
Vraag hier meer informatie op over het segmenteren van je klanten.
Vul het formulier in en we nemen vrijblijvend contact met je op.
"*" geeft vereiste velden aan