Segmentatiemodellen

De archetypes van je doelgroepen naar persoonlijkheid en leefstijl

Als marketeer wil je alles weten over je doelgroepen. Om klanten en prospects gerichter te benaderen. Om meer te scoren met jouw marketingcampagnes. Maar hoe identificeer je je doelgroep in een gefragmenteerde wereld vol ongrijpbare autonome individuen? Gelukkig is het niet allemaal zo diffuus als het lijkt. We hebben overeenkomsten. We hebben veel gemeenschappelijk. Gelukkig maar. Want daardoor kunnen we doelgroepen tot in detail in kaart brengen. Dat doen we volgens twee modellen: het BSR-model voor leefstijlsegmentatie en Personicx voor sociodemografische segmentatie. Of met een combinatie van deze twee modellen. MarketResponse loopt hiermee voorop in de ontwikkeling én toepassing van marktsegmentatie. Wij kunnen de samenleving én markt uiterst gericht segmenteren, zodat jij met de juiste doelgroep aan de slag kunt en de doelgroep nog beter kunt benaderen. Offline en online.