De grootste onafhankelijke publieksprijs voor klantvriendelijkheid

Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland

En de winnaar is… RITUALS

Rituals is in 2022 opnieuw het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland. Net als vorig jaar voert Rituals de ranglijst aan, op de voet gevolgd door bol.com, die ook in 2021 tweede was. De derde plaats is dit jaar voor de Efteling. Het attractiepark viel vorig jaar vanwege corona ver terug, maar staat nu weer bovenaan de lijst.

De top 3 kruipt in scores dicht naar elkaar toe. Rituals een 8,16, bol.com een 8,12, de Efteling 8,07. Dit jaar zijn de goede doelen voor het eerst een aparte categorie. Bij deze branche voert CliniClowns de ranglijst aan, met een 8,14. Nieuw in 2022 is Automotive, waarmee het aantal branches op tien komt.

De branchewinnaars van 2022

Wie zijn stijgers en dalers? Wat zijn de trends? Download KLANT

In magazine KLANT 2022 vind je alle informatie over de jubileumeditie van het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland. De top-75 overall, de top-20 van de goede doelen, de 5 koplopers per branche plus alle verhalen van de winnaars en inzicht in de trends en ontwikkelingen. Je kunt KLANT 2022 gratis downloaden.

Download de KLANT 2022

De KLANT is een jaarlijkse uitgave van MarketResponse naar aanleiding van het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland. Je leest hierin alle resultaten van het onderzoek en veel inspiratie over klantgerichtheid.

Download hier

Download de KLANT 2022

"*" geeft vereiste velden aan

Naam*
Privacy*

Wil je nog dieper de cijfers van het onderzoek induiken en waardevolle data voor jouw bedrijf en branche opdiepen? Wil je meer weten over de 7 gouden regels van klantvriendelijkheid? Neem dan contact op met Gerrit Piksen, Expert Customer Experience: gerrit.piksen@marketresponse.nl.