De grootste onafhankelijke publieksprijs voor klantvriendelijkheid
Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland
Wie is winnaar van 2023?
Het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland is het grootste en langstlopende onafhankelijke onderzoek naar klantvriendelijkheid. Geen juryverkiezing, geen publieksstemmen, maar een continu objectief onderzoek naar de ervaring van echte klanten. Jaarlijks halen we ruim 50.000 beoordelingen op voor bedrijven in 10 branches.
De editie van 2023 nadert zijn ontknoping. Op 11 mei maken we bekend wie de winnaars zijn in de 10 branches en welke organisatie de kampioen is van dit jaar. Wie mag zich het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland 2023 noemen?
Graadmeter en benchmark
De verkiezing geeft sinds 2007 een actueel en accuraat beeld van de stand van de klantvriendelijkheid in Nederland. Bovendien zie je hoe deze klantvriendelijkheid zich heeft ontwikkeld in de afgelopen 16 jaar. Scoren bedrijven steeds hoger, springen bepaalde branches er bovenuit, zien we altijd dezelfde topscorers? Zijn de redenen waarom bedrijven als klantvriendelijk gezien worden veranderd?
Het onderzoek is een mooie algemene graadmeter en geeft onderzochte bedrijven houvast als benchmark. Hoe doen deze het in vergelijking met branchegenoten, waar valt nog winst te behalen?
Download de KLANT 2022
De KLANT is een jaarlijkse uitgave van MarketResponse naar aanleiding van het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland. Je leest hierin alle resultaten van het onderzoek en veel inspiratie over klantgerichtheid. Je kunt hier KLANT 2022 downloaden.
Download de KLANT 2022
"*" geeft vereiste velden aan
Wil je nog dieper de cijfers van het onderzoek induiken en waardevolle data voor jouw bedrijf en branche opdiepen? Wil je meer weten over de 7 gouden regels van klantvriendelijkheid? Neem dan contact op met Gerrit Piksen, Expert Customer Experience: gerrit.piksen@marketresponse.nl.