Voorgestelde trefwoorden
Gerelateerde pagina's
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde cases
Gerelateerde downloads
Gerelateerde evenementen
Alle resultaten
Voorgestelde trefwoorden
Gerelateerde pagina's
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde cases
Gerelateerde downloads
Gerelateerde evenementen
Alle resultaten
merkpositionering

Hoe kun je je merkpositie bepalen en verbeteren?

Hét model voor merkpositionering

Brandnext™ is hét internationaal erkend model voor merkpositionering. Vele grote, internationale organisaties gebruiken het om antwoord te geven op belangrijke strategische vragen. Want de juiste merkpositionering is essentieel voor groei en relevantie. Waar sta jij nu met je merk? Wat vinden je klanten en concurrenten van jouw merk? Waar zitten de bedreigingen? Waar liggen groeikansen?

Inzicht in de behoeften van jouw markt

Met het BrandneXt™-model van MarketResponse krijg je fundamenteel psychologisch en sociologisch inzicht in de specifieke behoeftesegmenten van jouw markt. BrandneXt™ zoomt in op een domein. De behoeftesegmenten van de telecommarkt verschillen dus van de supermarktbranche. We brengen binnen jouw domein gedetailleerd in kaart waar jouw merk precies staat. En waar jouw concurrerende merken staan en hoe zij presteren.

Hoe blijf je relevant met je merk?

Lees in de whitepaper hoe je in 4 stappen naar een insights-based merkpositionering gaat.

Download hier

Download de whitepaper ‘Merkpositionering’

"*" geeft vereiste velden aan

Naam*

Schat aan stuurinformatie voor merkontwikkeling

We identificeren patronen in onder meer gelegenheden, motieven en gevoelens. Daarmee bepalen we de behoeftesegmenten. Hiermee en met de merkposities (eigen merk en concurrenten) heb je een belangrijk voordeel in handen om te groeien en relevant te blijven met je merk. Zo geeft BrandneXt™ je een schat aan stuurinformatie voor doordachte en gestructureerde merkpositionering en merkontwikkeling.

BrandneXt™-methode is ideaal bij de volgende merkvraagstukken:

  • Merkidentiteit: het identificeren van het DNA en de key drivers van je merk.
  • Merkpositionering: het laten aansluiten van je merkpositie bij wat consumenten willen.
  • Merkportfolio: het bepalen van een optimaal portfolio van merken en producten.
  • Merkinnovatie: het ontdekken van de ‘white spots’ in jouw marktsegment en verkrijgen van inzichten voor productontwikkeling.

Hoe werkt BrandneXt™

Het uitgangspunt van BrandneXt™ is dat consumentengedrag en merkbeleving worden geleid vanuit:

  • Het bewuste niveau, oftewel systeem-2: achteraf redenerend
  • Het onbewuste niveau, oftewel systeem-1: vooruitlopend, intuïtief en snel associërend

De BrandneXt™-methodiek maakt gebruik van een unieke combinatie van systeem-1 en systeem-2. Systeem-1 staat hierbij centraal. Dit doen we door via projectieve technieken aan respondenten te vragen om gedrag, emoties en ervaringen te beschrijven. Daarnaast onderzoeken we kennis en gedrag met behulp van directe vraagstellingen.

Direct Kennismaken?

Fred Roodbeen
Principal Consultant

fred.roodbeen@marketresponse.nl

+31 6 22 16 37 75