Visual Check pre-test
Slaat jouw folder, brief, flyer, mailing of webpagina aan bij je doelgroep? Met de Visual Check testen we of jouw boodschap zijn doel bereikt, nog voordat je hem de wereld in stuurt.
Brandnext™ is hét internationaal erkend model voor merkpositionering. Vele grote, internationale organisaties gebruiken het om antwoord te geven op belangrijke strategische vragen. Want de juiste merkpositionering is essentieel voor groei en relevantie. Waar sta jij nu met je merk? Wat vinden je klanten en concurrenten van jouw merk? Waar zitten de bedreigingen? Waar liggen groeikansen?
Met het BrandneXt™-model van MarketResponse krijg je fundamenteel psychologisch en sociologisch inzicht in de specifieke behoeftesegmenten van jouw markt. BrandneXt™ zoomt in op een domein. De behoeftesegmenten van de telecommarkt verschillen dus van de supermarktbranche. We brengen binnen jouw domein gedetailleerd in kaart waar jouw merk precies staat. En waar jouw concurrerende merken staan en hoe zij presteren.
Lees in de whitepaper hoe je in 4 stappen naar een insights-based merkpositionering gaat.
"*" geeft vereiste velden aan
We identificeren patronen in onder meer gelegenheden, motieven en gevoelens. Daarmee bepalen we de behoeftesegmenten. Hiermee en met de merkposities (eigen merk en concurrenten) heb je een belangrijk voordeel in handen om te groeien en relevant te blijven met je merk. Zo geeft BrandneXt™ je een schat aan stuurinformatie voor doordachte en gestructureerde merkpositionering en merkontwikkeling.
Het uitgangspunt van BrandneXt™ is dat consumentengedrag en merkbeleving worden geleid vanuit:
De BrandneXt™-methodiek maakt gebruik van een unieke combinatie van systeem-1 en systeem-2. Systeem-1 staat hierbij centraal. Dit doen we door via projectieve technieken aan respondenten te vragen om gedrag, emoties en ervaringen te beschrijven. Daarnaast onderzoeken we kennis en gedrag met behulp van directe vraagstellingen.
Fred Roodbeen
Principal Consultant
fred.roodbeen@marketresponse.nl
+31 6 22 16 37 75