Voorgestelde trefwoorden
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde cases
Gerelateerde downloads
Alle resultaten
Voorgestelde trefwoorden
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde cases
Gerelateerde downloads
Alle resultaten

Inzichten voor
een sterker merk

Brand tracking

Hoe weet je welke merkcommunicatie effectief is? Hoe bepaal je waar je staat met je merk en welk effect je communicatiecampagne heeft? Bereik je de gewenste positie?

Beslissingen baseren op merkdata

Om je merk relevant te houden wil je niet alleen over je product communiceren, maar ook over waar jouw merk voor staat door middel van merkcommunicatie. Tegelijkertijd wil je je boodschap consequent verspreiden over de verschillende kanalen waar je doelgroep zich bevindt. Met brand tracking van MarketResponse meet je merk- en campagne effecten. Als je dat inzicht hebt, kun je je (relatieve) merkpositie bepalen, KPI’s vaststellen en behalen op het gebied van bekendheid, imago, en voorkeur. En je kunt je middelenmix en media-inzet optimaliseren.

Ga fact-based aan de slag en download de Gids Merkgroei

Ga purpose driven en fact-based aan de slag om solide aan duurzame en substantiële groei van jouw merk te werken.

Download hier

Ga fact-based aan de slag en download de Gids Merkgroei.

"*" geeft vereiste velden aan

Naam*

Hoe zet je je marketingbudget effectief in?

Met brand tracking van MarketResponse kun je beslissingen baseren op data over de merkbekendheid, merkvoorkeur en merkperceptie. In een complex medialandschap heb je geïntegreerde data nodig uit veel verschillende bronnen, denk bijvoorbeeld aan mediabestedingen, social media data en websitebezoeken. Iedere euro telt. Hoe effectief je je marketingbudget inzet kan tot in de verre toekomst bepalend zijn voor hoe je merk presteert.

Hoe brand tracking werkt

  • Met onze brand tracker krijg je inzicht in merk en campagne-effecten.
  • We meten en volgen de merkpositie bij de doelgroep.
  • Dit doen we door het effect in de funnel van kennis, naar houding, naar gedrag te volgen.
  • We toetsen na een campagne de herkenning en hoe aansprekend je communicatie-uitingen zijn.
  • Je krijgt inzicht in je merkpositie, het effect van je campagne en daarmee maak je beslissingen over je media-inzet.

Direct Kennismaken?

Fred Roodbeen
Principal Consultant

fred.roodbeen@marketresponse.nl

+31 6 22 16 37 75

Ook interessant voor jou

Wij geven om jouw privacy

Wij en derden gebruiken cookies op onze website. We gebruiken cookies voor statistische, voorkeur- en marketingdoeleinden. Google Analytics cookies zijn geanonimiseerd. Je kunt je voorkeuren wijzigen door op ‘Verander opties’ te klikken. Door op ‘Accepteren’ te klikken accepteer je het gebruik van alle cookies zoals beschreven in onze privacy-statement.

Powered by WP Brothers

Kies je privacyvoorkeuren

Via de cookieverklaring op onze website kun je jouw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In ons privacybeleid vind je meer informatie over wie we zijn, hoe je contact met ons kunt opnemen en hoe we persoonlijke gegevens verwerken.

Noodzakelijk

Noodzakelijke cookies helpen onze website bruikbaarder te maken, door basisfuncties als pagina-navigatie en toegang tot beveiligde gedeelten van de website mogelijk te maken. Zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Voorkeuren

Voorkeurscookies zorgen ervoor dat de website informatie kan onthouden die van invloed is op het gedrag en de vormgeving van de website, zoals de taal van je voorkeur of de regio waar je woont.

Statistieken

Statistische cookies helpen ons begrijpen hoe de website wordt gebruikt, door anoniem gegevens te verzamelen en te rapporteren. Met deze informatie kunnen wij onze site blijven verbeteren voor optimaal gebruik.

Marketing

Marketingcookies gebruiken we om relevante content en advertenties te tonen op andere websites die je bezoekt, die zijn toegespitst op jouw interesses.