Voorgestelde trefwoorden
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde cases
Gerelateerde downloads
Alle resultaten
Voorgestelde trefwoorden
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde cases
Gerelateerde downloads
Alle resultaten

Dé formule voor de klantvriendelijkste bedrijven van Nederland

Efteling is het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland 2023

De Efteling is in 2023 uitgeroepen tot het klantvriendelijkste bedrijf van Nederland. Het attractiepark voert opnieuw de ranglijst aan, net als in 2019. DSW Zorgverzekeraar volgt de winnaar op de voet, met slechts 0,01 punt verschil. Rituals, winnaar in 2022 en 2021, staat dit jaar op 3. KiKa is uitgeroepen tot het klantvriendelijkste goede doel, op de voet gevolgd door CliniClowns.

HX = EX + CX

De bekendmaking van het Klantvriendelijkste Bedrijf 2023 was op 11 mei tijdens de inspiratiesessie ‘HX = EX + CX. Dé formule voor de klantvriendelijkste bedrijven van Nederland’ van MarketResponse en Platform voor Klantgericht Ondernemen (PvKO). Klantvriendelijkheid begint namelijk bij je medewerkers. Dat zeggen klanten, dat constateren de onderzoekers en dat merken de bedrijven. Zeker in een krappe arbeidsmarkt is dat een uitdaging.
Doordacht HRM-beleid (HX) leidt tot betere medewerkersbeleving (EX) en prijswinnende klantbeleving (CX). Hoe kun je nu als organisatie zorgen voor die optimale medewerkersbeleving om te komen tot een prijswinnende klantbeleving? En waar moet je beginnen? Download de whitepaper.

Al 16 jaar het grootste onafhankelijke onderzoek

Het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland is het grootste en langstlopende onafhankelijke onderzoek naar klantvriendelijkheid. Geen juryverkiezing, geen publieksstemmen, maar een continu objectief onderzoek naar de ervaring van echte klanten. Jaarlijks halen we ruim 50.000 beoordelingen op voor bedrijven in 10 branches onze online community software.

De verkiezing geeft sinds 2007 een actueel en accuraat beeld van de stand van de klantvriendelijkheid in Nederland. Bovendien zie je hoe deze klantvriendelijkheid zich heeft ontwikkeld in de afgelopen 16 jaar. Het onderzoek is een mooie algemene graadmeter en geeft onderzochte bedrijven houvast als benchmark. Hoe doen deze het in vergelijking met branchegenoten, waar valt nog winst te behalen?

Inspiratiesessie en award uitreiking 2023

Download de KLANT 2023

De KLANT is een jaarlijkse uitgave van MarketResponse naar aanleiding van het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland. Je leest hierin alle resultaten van het onderzoek en veel inspiratie over klantgerichtheid. Je kunt hier KLANT 2023 downloaden.

Download hier

Download de KLANT 2023

"*" geeft vereiste velden aan

Naam*

Wil je nog dieper de cijfers van het onderzoek induiken en waardevolle data voor jouw bedrijf en branche opdiepen? Wil je meer weten over de 7 Gouden Regels van klantvriendelijkheid? Neem dan contact op met Gerrit Piksen, Expert Customer Experience: gerrit.piksen@marketresponse.nl.

Wij geven om jouw privacy

Wij en derden gebruiken cookies op onze website. We gebruiken cookies voor statistische, voorkeur- en marketingdoeleinden. Google Analytics cookies zijn geanonimiseerd. Je kunt je voorkeuren wijzigen door op ‘Verander opties’ te klikken. Door op ‘Accepteren’ te klikken accepteer je het gebruik van alle cookies zoals beschreven in onze privacy-statement.

Powered by WP Brothers

Kies je privacyvoorkeuren

Via de cookieverklaring op onze website kun je jouw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In ons privacybeleid vind je meer informatie over wie we zijn, hoe je contact met ons kunt opnemen en hoe we persoonlijke gegevens verwerken.

Noodzakelijk

Noodzakelijke cookies helpen onze website bruikbaarder te maken, door basisfuncties als pagina-navigatie en toegang tot beveiligde gedeelten van de website mogelijk te maken. Zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Voorkeuren

Voorkeurscookies zorgen ervoor dat de website informatie kan onthouden die van invloed is op het gedrag en de vormgeving van de website, zoals de taal van je voorkeur of de regio waar je woont.

Statistieken

Statistische cookies helpen ons begrijpen hoe de website wordt gebruikt, door anoniem gegevens te verzamelen en te rapporteren. Met deze informatie kunnen wij onze site blijven verbeteren voor optimaal gebruik.

Marketing

Marketingcookies gebruiken we om relevante content en advertenties te tonen op andere websites die je bezoekt, die zijn toegespitst op jouw interesses.