Voorgestelde trefwoorden
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde cases
Gerelateerde downloads
Alle resultaten
Voorgestelde trefwoorden
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde cases
Gerelateerde downloads
Alle resultaten

Wie maakt het verschil in klantvriendelijkheid?

20-04-2023

Vraag het klanten, vraag het de bedrijven, vraag het de onderzoekers van MarketResponse die al 16 jaar onafhankelijk onderzoek doen naar klantvriendelijkheid in Nederland. Op de vraag waar het verschil wordt gemaakt in klantvriendelijkheid, is het antwoord bijna altijd hetzelfde.

Medewerkers zijn cruciaal. Kundige, enthousiaste en betrokken medewerkers zijn een voorwaarde voor het succes van elke organisatie. Er loopt een directe lijn van medewerkerstevredenheid en -beleving (employee experience – EX) naar klantvriendelijkheid en klanttevredenheid (customer experience – CX). Wie klanten wil boeien en binden, zet medewerkers op één.

De succesformule is HX=EX+CX

Dat legt een grote verantwoordelijkheid bij de manier waarop een organisatie omgaat met zijn mensen. De crux is om de juiste talenten binnen te halen en die te boeien en binden. De echte toppers in klantvriendelijkheid hebben minstens zo veel oog voor hun medewerkers als voor hun klanten.

De succesformule is HX=EX+CX. Doordacht HRM-beleid (HX) leidt tot betere medewerkersbeleving (EX) en prijswinnende klantbeleving (CX). Hoe kun je nu als organisatie zorgen voor die optimale medewerkersbeleving om te komen tot een prijswinnende klantbeleving? En waar moet je beginnen?

In de whitepaper Wil je klanten binden en boeien? Zet dan je medewerkers op één! belichten we vijf ingrediënten die het enthousiasme en de betrokkenheid van medewerkers versterken. We kijken ook naar manieren om de stemming onder medewerkers te monitoren. Je ontdekt onder meer:

  • hoe je motivatie en betrokkenheid van medewerkers kunt versterken
  • wat de rol is van leidinggevenden
  • hoe de bedrijfscultuur medewerkers helpt zich te blijven verbeteren

Download de gratis whitepaper ‘Wil je klanten binden en boeien? Zet dan je medewerkers op één’.

"*" geeft vereiste velden aan

Naam*

Direct kennismaken?

Zoi Manesi
Senior Research Consultant

zoi.manesi@marketresponse.nl

+31 6 26 70 59 37

 

Direct kennismaken?

Bas Peters
Principal consultant

bas.peters@marketresponse.nl

+31 (0)6 12 54 26 07

Wij geven om jouw privacy

Wij en derden gebruiken cookies op onze website. We gebruiken cookies voor statistische, voorkeur- en marketingdoeleinden. Google Analytics cookies zijn geanonimiseerd. Je kunt je voorkeuren wijzigen door op ‘Verander opties’ te klikken. Door op ‘Accepteren’ te klikken accepteer je het gebruik van alle cookies zoals beschreven in onze privacy-statement.

Powered by WP Brothers

Kies je privacyvoorkeuren

Via de cookieverklaring op onze website kun je jouw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In ons privacybeleid vind je meer informatie over wie we zijn, hoe je contact met ons kunt opnemen en hoe we persoonlijke gegevens verwerken.

Noodzakelijk

Noodzakelijke cookies helpen onze website bruikbaarder te maken, door basisfuncties als pagina-navigatie en toegang tot beveiligde gedeelten van de website mogelijk te maken. Zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Voorkeuren

Voorkeurscookies zorgen ervoor dat de website informatie kan onthouden die van invloed is op het gedrag en de vormgeving van de website, zoals de taal van je voorkeur of de regio waar je woont.

Statistieken

Statistische cookies helpen ons begrijpen hoe de website wordt gebruikt, door anoniem gegevens te verzamelen en te rapporteren. Met deze informatie kunnen wij onze site blijven verbeteren voor optimaal gebruik.

Marketing

Marketingcookies gebruiken we om relevante content en advertenties te tonen op andere websites die je bezoekt, die zijn toegespitst op jouw interesses.