BSR Lifestyles:
Krijg inzicht in de leefstijl en drijfveren van je doelgroep
Download de whitepaper
Waarom doen mensen dingen die ze doen
"*" geeft vereiste velden aan
Het unieke BSR-model voor leefstijlsegmentatie
Alleen als je mensen begrijpt, kun je echt iets voor ze betekenen. Dat vraagt om inzicht in de drijfveren en leefstijlen van burgers en consumenten. Wat beweegt hen? Welke propositie of boodschap spreekt aan? Het unieke BSR-model van MarketResponse biedt organisaties ongekende mogelijkheden om klanten, consumenten en burgers écht te doorgronden en zo een hogere conversie of een maatschappelijke gedragsverandering te realiseren.
De standaard in leefstijlsegmentatie
BSR Lifestyle is dé standaard in psychografische en sociologische leefstijlsegmentatie. Het is het resultaat van meer dan 30 jaar Brand Strategy Research. In het BSR-model zijn de leefstijlen vertaald naar vier ‘menstypen’ die duidelijk van elkaar te onderscheiden zijn in demografische én psychografische kenmerken. Op basis van dit model en deze archetypen kun je mensen gericht en persoonlijk benaderen, met de boodschap en op een toon die aanspreekt. Sociaal-demografische segmentatie helpt om te bepalen met wíe je communiceert. Psychografische segmentatie brengt hun motivatie, waarden en belevingswereld in beeld.
Benieuwd naar je eigen leefstijl?
Wat maakt BSR Lifestyle uniek en waardevol?
- BSR-leefstijlen van je doelgroep op postcodeniveau
- Gecombineerd met socio-demografische kenmerken
- Data van alle huishoudens in Nederland, elk halfjaar geactualiseerd
- Ongekende mogelijkheden om klanten, consumenten en burgers écht te doorgronden
- Je marketing- en communicatiestrategie optimaal aangesloten op de verschillende belevingswerelden.
- Bekende merken, instanties, goede doelen en overheden gebruiken het BSR-model al vele jaren
- Compliant met regelgeving voor privacy (AVG) en dataveiligheid
Werk klantgerichter en maatschappelijker
Breng je huidige en toekomstige doelgroepen zowel kwantitatief als kwalitatief in kaart met BSR Lifestyle. Via onze portals krijg je gedetailleerd inzicht in Nederland op postcode-niveau. Zo kun je markt- en klantgerichter werken en maatschappelijker. Laat je beleid en communicatiestrategie optimaal aansluiten op verschillende belevingswerelden. Zo realiseer je hogere conversie of maatschappelijke gedragsverandering.
BSR Chatbot – in gesprek met je persona
We leveren jouw BSR-profielen standaard op met een handige toolbox. Hierin vind je per BSR-persona handvatten om je specifieke doelgroep te bereiken en op maat met hem te communiceren. Een prachtige innovatie is onze BSR Chatbot. Met hulp van deze AI-based chatbot doorzoek je razendsnel die toolbox door gerichte vragen te stellen. De chatbot is bovendien in staat om zelf combinaties te maken en suggesties te doen. We werken momenteel aan nieuwe features, onder meer voor contentcreatie.
Activatie met content & campagnes
Onze eigen marketing- en communicatiespecialisten van Reputations by MarketResponse zijn gespecialiseerd in de creatie van content en campagnes op basis van verschillende BSR-persona’s. Ze zorgen ervoor dat jouw communicatie precies aansluit bij het BSR-profiel. Dit leidt aantoonbaar tot meer engagement en hogere conversies. Zo houd je alles in één hand en verkort je de time-to-market.
BSR Introductietraining
Wil je meer weten over de mogelijkheden en voordelen van BSR Lifestyle en het BSR-model van MarketResponse? Of heb je behoefte aan meer achtergrondinformatie over het BSR-leefstijlenmodel en hoe je dit concreet in de praktijk toepast? Regelmatig organiseren we een BSR-introductietraining waarin we een kijkje nemen in de verschillende belevingswerelden en dit ondersteunen met praktijkvoorbeelden. Heb je interesse, meld je dan hier aan.
Privacy en dataveiligheid
Onze BSR-oplossingen bieden wij volledig in lijn met geldende gedragscodes en wetgeving. Bij MarketResponse hechten we veel waarde aan de privacy van consumenten en de veiligheid van hun data. We houden ons dan ook strikt aan internationale wetgeving en gedragscoda’s bij de verwerking en opslag van data, zoals de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) / General Data Protection Regulation (GPDR). Daarnaast zijn wij een Fair Data company. Dat houdt in dat wij de tien basisprincipes van de Fair Data Privacy Code onderschrijven. Als Fair Data company mogen wij het keurmerk Fair Data voeren. MarketResponse is daarnaast ISO 27001:2017 gecertificeerd. Wij hanteren een informatiebeveiligingsbeleid conform deze beveiligingsstandaard.