Hoe bereik je burgers in
de transitie naar duurzame
(woon)wijken?
BSR Energietransitie
Burgers hebben totaal verschillende wensen, motieven en behoeften als het gaat om de energietransitie. Velen zijn actief en betrokken en juichen maatregelen toe. Anderen wachten af. Of ze zijn faliekant tegen ongeveer elke overheidsmaatregel op het gebied van de energietransitie.
De gemiddelde burger bestaat niet
Als gemeente wil je burgers betrekken bij de transitie naar duurzaamheid en naar aardgasvrije (woon)wijken. Want je hebt een regiefunctie op dit gebied. Maar hoe bereik je hen? En hoe informeer je hen? De gemiddelde burger bestaat niet en is ook niet op te delen in voor- en tegenstanders. Op basis van ons BSR-leefstijlsegmentatiemodel heeft MarketResponse zes doelgroepen op het gebied van de energietransitie gedefinieerd. Van elk van deze specifieke doelgroepen weten we heel gedetailleerd hoe hun mening, houding en gedrag is op het gebied van de energietransitie. Bovendien weten we tot op postcodeniveau waar deze doelgroepen in jouw gemeente wonen.
Met BSR Energietransitie, gebaseerd op leefstijlsegmentatie, beschik je over unieke data die je heel gericht helpen bij je energietransitiebeleid en de communicatie daarover in jouw gemeente.
Whitepaper BSR Energietransitie ‘Aardgasvrij? Dat is (n)iets voor mij!’
Download de whitepaper ‘Hoe motiveer je burgers met verschillende drijfveren in de energietransitie?’
Download de gratis whitepaper ‘Aardgasvrij? Dat is (n)iets voor mij’
"*" geeft vereiste velden aan