
Begrijpt je doelgroep de boodschap van je brief?
Probeer de chatbot gratis uit
"*" geeft vereiste velden aan
Wekelijks versturen gemeenten veel brieven en e-mails naar inwoners om ze te informeren of actief mee laten doen. Bereik en betrek je wel de juiste doelgroepen in jouw gemeenten?
Laat je brief of mailing gratis checken
Met het BSR leefstijlen-model van MarketResponse weten we hoe we verschillende doelgroepen moeten bereiken en welke tone of voice en argumenten nodig zijn om de boodschap over te brengen. De ene bewoner is namelijk de andere niet. Met behulp van onze landelijke database segmenteren we bewoners op wijk-, buurt of zelfs straatniveau en weten per type bewoner hoe je ze het beste kunt aanschrijven.
Hoe werkt het?

- Stuur je brief via het formulier naar ons toe
- Geef aan welke doelgroep je wilt bereiken en wat het doel van de brief is
- Ontvang binnen 48 uur een aangescherpte brief of e-mail.

Wil je zien waar welk type bewoner zich in jouw gemeente bevindt?
Via onze gebruiksvriendelijke BSR leefstijlen Portal kan je nu 4 weken gratis toegang krijgen tot onze waardevolle data. Hiermee krijg je niet alleen inzicht in de verschillende leefstijlsegmenten per wijk, buurt of straat, maar ontdek je ook hoe je je communicatie moet afstemmen op de verschillende inwoners. Neem een kijkje in onze portal en ontdek wat BSR leefstijlen voor jouw gemeente kan doen. Probeer het vier weken gratis.
Laat je brief of mailing gratis checken
"*" geeft vereiste velden aan
Kies je doelgroep
Maak een keuze uit de volgende persona’s:
- Rood: De rode leefstijl beschrijft zichzelf als avontuurlijk en eigenzinnig. Ook valt het woord zelfbewust vaak. Rood kiest vooral voor vrijheid en zelfontplooiing. Culturele ontwikkeling, avontuurlijke reizen maken en ontdekken.
- Geel: De gele doelgroep houdt er een ontspannen leefstijl op na. Harmonie is het kernbegrip. Ze stellen sociaal netwerk, ontmoeting en gezelligheid voorop. Mensen met een gele leefstijl staan open voor anderen, houden niet van moeilijk doen en maken graag samen wat moois van het leven.
- Blauw: De blauwe Nederlander houdt de boel graag onder controle. Status is belangrijk, deze leefstijl laat graat zien dat het goed gaat. Mensen met een blauwe leefstijl houden van cijfers, specs en reviews; bewezen prestaties.
- Groen: De behoudende groene consument staat traditioneel in het leven, houdt van rust en regelmaat. Het etiket ‘conservatief’ wordt nogal eens in de negatieve betekenis gebruikt. Maar daarvan is hier geen sprake. Groenen leiden lekker rustig hun leven en hechten aan routines. ‘Doe maar gewoon’ is op het lijf van de groene Nederlanders geschreven.