Begrijp en bereik je doelgroep beter met BSR Lifestyle
Als je weet wat je doelgroep beweegt en hoe je ze het beste bereikt, kun je gerichter communiceren. Het biedt ongekende mogelijkheden om mensen mee te nemen in je verhaal, ze te motiveren en aan te zetten tot actie. Daarvoor heb je diepgaande kennis nodig van leeftijd, geslacht en opleiding, maar ook van de motivaties en drijfveren van je klanten.
Ontdek BSR lifestyles
BSR Lifestyle is dé standaard in sociodemografische én psychografische leefstijlsegmentatie. Het is het resultaat van meer dan dertig jaar Brand Strategy Research. Het unieke BSR-model van MarketResponse vertaalt leefstijlen naar verschillende ‘menstypen’ en biedt organisaties daarmee ongekende mogelijkheden om klanten of consumenten écht te doorgronden.
Benieuwd hoe het model in de praktijk werkt? Doe dan eens zelf de test.
De bron voor doelgroepsegmentatie
Al jaren vertrouwen bekende merken, instellingen en overheden op het unieke BSR-model. De BSR-base van MarketResponse bevat actuele consumentendata van alle huishoudens in Nederland, waardoor het dé bron is voor gevalideerde doelgroepsegmentatie, het creëren van klantprofielen en persona’s.
Dit biedt jouw organisatie ongeëvenaarde mogelijkheden om je doelgroep écht te begrijpen en hen op een gerichte en persoonlijke manier te benaderen, met boodschappen en een toon die resoneert. Het resultaat? Meer betrokkenheid, loyaliteit en hogere conversies.
Verrijk jouw database. Geef kleur aan je klanten
Dit maakt BSR uniek en waardevol:
- BSR-leefstijlen van je doelgroep op postcodeniveau
- Gecombineerd met socio-demografische kenmerken
- Data van alle huishoudens in Nederland, elk halfjaar geactualiseerd
- Ongekende mogelijkheden om klanten, consumenten en burgers écht te doorgronden
- Je marketing- en communicatiestrategie optimaal aangesloten op de verschillende belevingswerelden
- Compliant met regelgeving voor privacy (AVG) en dataveiligheid
Zie BSR in actie!
Wil je meer weten over het BSR-model of wil je weten wat de mogelijkheden zijn om jouw doelgroep beter te bereiken en te begrijpen? Leer het BSR-model kennen en doe de test of lees de uitgebreide brochure Vierkleurenland.