Voorgestelde trefwoorden
Gerelateerde pagina's
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde cases
Gerelateerde downloads
Gerelateerde evenementen
Alle resultaten
Voorgestelde trefwoorden
Gerelateerde pagina's
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde cases
Gerelateerde downloads
Gerelateerde evenementen
Alle resultaten
Terug naar home

Hoe krijg je burgers in beweging voor de energietransitie?

20-02-2023

“De energietransitie? Allemaal gekkigheid!” Niet alle burgers kijken hetzelfde naar de energietransitie. De een maakt zich grote zorgen en doet volop mee om de eigen CO2-uitstoot te verminderen. Een ander is niet overtuigd van de noodzaak. Hoe krijg je toch iedereen mee?

Er spelen allerlei factoren een rol bij het effect van de communicatie rond de energietransitie. Weet iedereen wat kan en wat het meest effectief is? Financiële barrières spelen een rol. Wat is de terugverdientijd, hoe ontwikkelen prijzen zich, hoe helpt de overheid, blijft die subsidie? En dan zijn er nog de opvattingen en drijfveren van de verschillende doelgroepen.

 

Waardevolle inzichten in individuele drijfveren

Als je de burgers beter leert kennen, krijg je ook meer zicht op hun individuele behoeften, waarden, interesses en motieven. Neem deze verschillen en individuele perspectieven mee in je overweging en je bent in staat om oplossingen te ontwikkelen die beter aansluiten bij ieders idee en behoefte. Op die manier kun je burgers – gemotiveerd – in beweging brengen.

In de afgelopen drie jaar heeft MarketResponse onderzoek gedaan naar de verschillende drijfveren van burgers in de energietransitie. Die bevindingen, gecombineerd met het wetenschappelijke Brand Strategy Research (BSR)-model, leveren waardevolle inzichten op.

  • Wat zijn de 6 leefstijlen die informatie geven over specifieke opvattingen over duurzame energieopwekking?
  • Wat is de informatiebehoefte van afzonderlijke leefstijlen en ‘menstypes’?
  • Hoe kun je de inzichten in leefstijlen op het onderwerp energietransitie toepassen in de praktijk?

In de whitepaper ‘Aardgasvrij? Dat is niks iets voor mij’ krijg je de informatie, inzichten en tools om burgers met verschillende drijfveren op het gebied van de energietransitie te bereiken én motiveren.

Download de gratis whitepaper ‘Aardgasvrij? Dat is (n)iets voor mij’

"*" geeft vereiste velden aan

Naam*

Direct Kennismaken?

Frank Bos
Business Development Manager

frank.bos@marketresponse.nl

+31 6 13 66 04 10