Hoe woningcorporatie Ymere haar huurders aanspreekt met het BSR-leefstijlenmodel
Woningcorporatie Ymere weet dat geen mens hetzelfde is. In haar Huurdersvisie op dienstverlening is de persoonlijke benadering een belangrijk principe. Ymere wil elke huurder aanspreken op een manier die bij hen past. Samen met MarketResponse heeft ze de vier belevingswerelden op basis van BSR-leefstijlsegmentatie gedefinieerd. Die vier werelden moeten in de hele organisatie gaan leven.
De belevingswerelden van vier typen huurders zijn duidelijk beschreven. Ymere wil dat al haar medewerkers de verschillende types leren begrijpen, zodat ze de dienstverlening verder kunnen verbeteren. In samenwerking met Treehouse Producties hebben we daarom een animatiefilm gemaakt die de vier BSR-werelden bij de medewerkers Ymere introduceert en tot leven brengt. In korte tijd wordt duidelijk hoe ze het kunnen gebruiken om de huurders beter van dienst te zijn.
De film blijkt een krachtig communicatiemiddel. De gedetailleerde beschrijving brengt de verschillende leefstijlen tot leven en de impact is vele malen groter. Binnen enkele minuten wordt het medewerkers van Ymere duidelijk hoe ze kunnen inspelen op de behoeften van hun huurders en hen nog beter van dienst kunnen zijn.