Welke impact heeft de economie op klantgedrag?
Als bedrijf en merk voel je de gevolgen van economische ontwikkelingen dubbel. In je bedrijfsvoering merk je de inflatie, de personeelsschaarste, het grondstoffentekort. Je merkt het ook aan je klanten. Die passen hun gedrag aan bij (dreigende) economische crisis. Hoe kun jij daarop inspelen?
Na de coronacrisis ging de economie direct in de overdrive. Dat leidde tot krapte op de arbeidsmarkt, enorme inflatie en huizenhoge woningprijzen. Inmiddels gaan we een andere kant op: er is sprake van een dreigende recessie.
Wat is nu de beste klant- en marketingstrategie?
Het is interessant nu naar consumentengedrag en de klantrelatie te kijken. Zijn er patronen te herkennen in hoe consumenten reageren op (dreigende) economische tegenwind? Wat is nu de beste klant- en marketingstrategie? Draait alles om prijzen en kun je klanten alleen met kortingen en acties een plezier doen? Of kun je klanten ook op andere manieren helpen en aan je binden?
In de whitepaper ‘Versterk de klantrelatie, juist bij een (dreigende) economische crisis’ nemen we een voorschot op een recessie. We kijken naar veranderingen in het consumentengedrag en hoe je daar op kunt inspelen.
- Hoe (en waarom) verandert het klantgedrag? Is het een blijvende verandering?
- Hoe kun je daar als bedrijf en merk op reageren of zelfs anticiperen?
- Zijn er lessen te trekken uit eerdere crises?
- Moet je propositie anders? Meer investeren in R&D?
- Hoe kun je je klanten blijven helpen, onder alle omstandigheden?
Download de gratis whitepaper ‘Versterk de klantrelatie, juist bij een (dreigende) economische crisis’.
"*" geeft vereiste velden aan