De manier om klanten te identificeren en op de juiste manier aan te spreken

Segmentatie van huishoudens

Als marketeer ken je de Nederlandse huishoudens wel. Zo’n beetje. Maar je weet ook dat hét Nederlandse huishouden niet bestaat. En dat er steeds meer verschillen zijn tussen en binnen huishoudens. Eigenlijk is ieder huishouden uniek. Maar er zijn ook veel overeenkomsten in kenmerken, gedragingen, voorkeuren en leefstijl. Wij zijn experts in het segmenteren van huishoudens in leefstijlen.

Unieke combinatie van Personicx en BSR-segmentatie

Omdat de Nederlandse samenleving continu in beweging is, lanceerde MarketResponse in 2022 een nieuw segmentatiesysteem. Het is een uitgekiende combinatie van onze unieke Personicx en BSR-segmentatiemodellen. Met als resultaat dat alle 8,1 miljoen huishoudens van Nederland zijn verdeeld in negen segmenten huishoudens. Bij MarketResponse noemen we die negen segmenten Omniportraits. Ze zijn samengesteld op basis van hun leefstijltype en hun sociodemografische en psychografische kenmerken. Het resultaat is verbluffend. Nooit eerder konden we klanten zo treffend identificeren en aanspreken.

Privacy en dataveiligheid

Deze unieke inzichten bieden wij volledig in lijn met geldende gedragscodes en wetgeving. Bij MarketResponse hechten we veel waarde aan de privacy van consumenten en de veiligheid van hun data. We houden ons dan ook strikt aan internationale wetgeving en gedragscoda’s bij de verwerking en opslag van data, zoals de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) /  General Data Protection Regulation (GPDR). Daarnaast zijn wij een Fair Data company. Dat houdt in dat wij de tien basisprincipes van de Fair Data Privacy Code onderschrijven. Als Fair Data company mogen wij het keurmerk Fair Data voeren.  MarketResponse is daarnaast ISO 27001:2017 gecertificeerd. Wij hanteren een informatiebeveiligingsbeleid conform deze beveiligingsstandaard.

Direct Kennismaken?

Frank Bos
Business Development Manager

frank.bos@marketresponse.nl

+31 6 13 66 04 10

Feedback