Hoe bereik je burgers in
de transitie naar duurzame
(woon)wijken?

BSR Energietransitie

Burgers hebben totaal verschillende wensen, motieven en behoeften als het gaat om de energietransitie. Velen zijn actief en betrokken en juichen maatregelen toe. Anderen wachten af. Of ze zijn faliekant tegen ongeveer elke overheidsmaatregel op het gebied van de energietransitie.

De gemiddelde burger bestaat niet

Als gemeente wil je burgers betrekken bij de transitie naar duurzaamheid en naar aardgasvrije (woon)wijken. Want je hebt een regiefunctie op dit gebied. Maar hoe bereik je hen? En hoe informeer je hen? De gemiddelde burger bestaat niet en is ook niet op te delen in voor- en tegenstanders. Op basis van ons BSR-leefstijlsegmentatiemodel heeft MarketResponse zes doelgroepen op het gebied van de energietransitie gedefinieerd. Van elk van deze specifieke doelgroepen weten we heel gedetailleerd hoe hun mening, houding en gedrag is op het gebied van de energietransitie. Bovendien weten we tot op postcodeniveau waar deze doelgroepen in jouw gemeente wonen.

Met BSR Energietransitie, gebaseerd op leefstijlsegmentatie, beschik je over unieke data die je heel gericht helpen bij je energietransitiebeleid en de communicatie daarover in jouw gemeente.

Hoe betrek je burgers bij de energietransitie?

Uit onze onderzoeken blijkt dat er bij de energietransitie zes doelgroepen zijn. We stellen ze aan je voor in onze download ‘Maak kennis met de zes doelgroepen’.

Download hier

Hoe betrek je burgers bij de energietransitie?

"*" geeft vereiste velden aan

Naam*
Privacy*

Direct Kennismaken?

Wiebe de Ridder
Principal consultant | Wonen, vastgoed en de leefomgeving

wiebe.deridder@marketresponse.nl

+31 6 24 67 26 80