Aedes Benchmark
Start met bouwen aan je huurderstevredenheid.
Het veranderen van gedrag is een belangrijk onderdeel van de oplossing bij het effectief aanpakken van maatschappelijke vraagstukken. Denk aan het bereiken van duurzame mobiliteit, de klimaatverandering of de energietransitie waar we middenin zitten.
Dergelijke ingrijpende maatschappelijke vraagstukken vereisen een doelgroepgericht beleid en communicatie op maat. Dat geldt als je de jonge generatie wilt bereiken. Maar ook als je gedragsverandering wilt realiseren bij de minder jonge generatie. Een doelgroepgericht beleid en communicatie op maat alleen zijn echter onvoldoende. Om aantoonbare gedragsverandering te realiseren heb je op de eerste plaats inzicht in de principes van gedragsverandering nodig. Daarnaast moet je beschikken over data, onder meer op het gebied van leefstijlsegmentatie.
Ontdek hoe je gedragsverandering naar duurzame mobiliteit stimuleert bij werknemers of bewoners. Lees de aanpak van Groot Schiphol Bereikbaar als case.
"*" geeft vereiste velden aan
Voor een gestructureerde multidimensionale werkmethodiek combineren we inzichten uit de gedragswetenschappen met onze kennis over zowel de BSR-leefstijlen als de achterliggende modellen. Hierdoor weten we als geen ander exact hoe mensen in verschillende leefstijlen reageren op interventies en op de communicatie daarover. Met deze interventies bereik je twee doelen. Ze helpen je om nieuw strategisch en operationeel beleid te ontwikkelen en te implementeren. Maar ze versnellen ook de door jou gewenste veranderingen.
Wiebe de Ridder
Principal consultant