Personicx
De moderne consument beter begrijpen en aanspreken
Je wilt als bedrijf een sterke positie houden en groeien in de B2B-markt. Jouw bedrijf heeft producten of diensten die gericht zijn op zakelijke klanten. Dus richt jij je marketing- en salesstrategie op het bedrijfsleven. Daarvoor gelden in principe dezelfde marketingtechnieken als voor B2C-marketing. Maar er zijn verschillen. Anders dan consumenten doen B2B-klanten geen spontane aankopen op basis van een impuls of emotie. Bedrijven hebben specifieke behoeften, zijn rationeler, hebben andere overwegingen en doen hun aankopen vaak namens meerdere stakeholders. Daarom zijn B2B-data anders. MarketResponse weet als geen ander welke data voor jouw bedrijf belangrijk zijn en hoe je die optimaal kunt inzetten voor een succesvolle marketingstrategie. Met als doel om leads om te zetten in klanten, om meer klanten aan je bedrijf te koppelen en om meer omzet te genereren.
"*" geeft vereiste velden aan
Data vormen de basis van je B2B customer journey. Wij helpen je om die klantreis in kaart te brengen waardoor je de klant beter leert te begrijpen, je kunt inspelen op de behoeften van de klant en de klant beter aan je kunt binden. Met loyale klanten als einddoel van de klantreis. De data en informatie die we tijdens de customer journey verzamelen kunnen we dan weer inzetten om de marketingacties te verbeteren. Marketeers noemen dit Data Driven Marketing.
Je bedrijf beschikt over veel data of kan veel data genereren. Wij maken deze data inzichtelijk, verrijken de data met relevante informatie en analyseren de uitkomsten. Zo ontdekken we je marktkansen en welke afzetmarkt de meeste potentie heeft. Met onze B2B data-oplossingen kun jij de juiste focus bepalen, de juiste zakelijke klanten segmenteren, de juiste toon aanslaan en heb je handvatten waarmee je direct je commerciële kansen kunt benutten. En waarmee je de meest rendabele route kunt uitstippelen voor de toekomst.
Frank Bos
Business Development Manager