De Student Journey Cockpit voor Hogeschool Utrecht: de optimale ervaring met impact
Hogeschool Utrecht (HU) heeft Underlined gevraagd om samen een op data gebaseerde klantreis (CX) voor de hogeschool te creëren, voor een moeiteloze, naadloze en aangename studentervaring, zowel voor oriënterende als al ingeschreven studenten. Het doel is om studenten een gedenkwaardige ervaring te bieden, zodat ze spontaan positief praten over hun academie met vrienden, zich verbonden voelen en na hun studie terugkeren voor verdere educatieve en alumnibijeenkomsten.
Met behulp van verschillende gegevensbronnen, feedback- en gegevensanalyse, datatechnieken en het gebruik van het Insights Framework hebben we de Student Journey Cockpit gecreëerd om inzicht te bieden in de studentenervaring. Hiermee worden gegevens, afdelingen en CX sterker met elkaar verbonden. Dit stelt HU in staat om continu te beheren, te monitoren en prioriteit te geven aan wat de grootste impact heeft op de studentenervaring en hoe deze zich kan ontwikkelen (bedrijfswaarde). Dit resulteert in meer studentensucces, maakt onderwijs flexibeler met personalisatie en verzekert studenten van een gedenkwaardige studietijd.