Consumenten vinden Rituals het klantvriendelijkste bedrijf van Nederland 2021
Klanten waarderen Rituals overall met een 8,2. De tweede plaats in de editie van 2021 is voor bol.com met slechts eentiende minder, een 8.1. Op de derde plaats gevolgd door het goede doel KiKa met een dikke 8.
Onafhankelijke publieksprijs op basis van continu onderzoek
Voor de titel Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland kunnen organisaties zich niet aanmelden of klanten laten stemmen; ieder groot, landelijk bedrijf in Nederland doet automatisch mee. De winnaar wordt bepaald op basis van onafhankelijk continu online onderzoek onder Nederlandse consumenten dat al sinds 2007 wordt uitgevoerd door MarketResponse.
Duidelijke invloed coronacrisis
Gerrit Piksen, MarketResponse: “De coronacrisis heeft dit jaar een duidelijk effect op de resultaten. Hoewel consumenten zien dat veel bedrijven echt wel hun best doen, scoren de meesten duidelijk lager dan vóór de crisis. Vooral de laatste maanden zijn klanten minder vergevingsgezind. Waar vorig jaar de top 18 nog gemiddeld een 8 of hoger scoorde, is dat dit jaar alleen weggelegd voor de top 5.”
Medewerkers maken het verschil bij Rituals
Raymond Cloosterman, ceo Rituals: “We zijn enorm trots. Dat we dit jaar het klantvriendelijkste bedrijf van Nederland zijn, is te danken aan onze professionele klantenserviceteams en onze experts op de winkelvloer. Klanttevredenheid staat erg hoog bij ons in het vaandel. De consument staat altijd in het middelpunt als het gaat om het ontwikkelen van een winkelbeleving. Fysiek in onze shops, maar ook online in onze webshop. En dat geldt ook in het contact met onze klantenservice en via onze social media.”
Volledige uitslag
De volledige uitslag van de verkiezing van het klantvriendelijkste bedrijf is te vinden op www.klantvriendelijkstebedrijf.nl. Naast de overall ranking zijn – via een speciale portal – ook de resultaten per branche te raadplegen.