Aandacht overal en altijd. PR geperfectioneerd met MarketResponse Scope.
Stel, je wilt een nieuwe badkamer. Of je dak lekt. Wat de situatie ook is, als huisbezitter moet je regelmatig klussen. Dan is het fijn om een vakman in te schakelen. Werkspot biedt hierbij uitkomst. Op hun website worden professionele klussers aan consumenten gekoppeld. De consument moet Werkspot dan natuurlijk wel weten te vinden. Om de naamsbekendheid te vergroten adverteert Werkspot op TV en op de radio (en die campagne heeft effect, zo blijkt uit onze metingen). Maar Werkspot wil meer. Free publicity. En daarvoor vroegen ze ons om hulp.
Wat gebeurt er in de markt?
Samen met Werkspot hebben we een vragenblok opgesteld dat meeloopt in de MarketResponse Scrum Scope: De Klusmonitor. Per kwartaal beantwoorden 1.000 respondenten vanuit ons panel deze vragen. Daardoor weet Werkspot ieder kwartaal weer hoe vaak er in Nederland geklust wordt. Wat voor klussen er gedaan worden. Hoeveel er aan klussen (uit)besteed wordt. Kortom, Werkspot krijgt inzicht in de klusmarkt.
Persberichten met impact
De MarketResponse Scope biedt flexibiliteit. Het is eenvoudig om eens per week of maand een verschillend blok met vragen mee te laten lopen. Dat is precies wat we ook voor Werkspot hebben gedaan. Met als doel de klusmarkt te monitoren en in te haken op de actualiteit en nieuwe ontwikkelingen. Daardoor kan Werkspot via persberichten autoriteit claimen, met als onderbouwing ‘de mening van 1.000 respondenten’. Dat aantal is een voorwaarde als je wilt dat journalisten je persbericht serieus nemen.
Dat Werkspot serieus genomen wordt blijkt. Er werd meer dan 50 keer de pers gehaald met het kwartaalonderzoek. En niet de minste media: NOS journaal, De Telegraaf, Algemeen Dagblad, Metro en Radio 1.
Bella Italia
In 2014 startte Werkspot ook in Italië een klusplatform, Instapro genaamd. Na een succesvol eerste jaar, lag er een degelijk fundament om de PR-machine in Italië op gang te brengen. Ook daarvoor gebruikt Werkspot de Klusmonitor. In november 2015 organiseerde Instapro een bloggersevent in Milaan en werden de resultaten van de Klusmonitor gepresenteerd. Zo kregen zij een beter beeld van de klusmarkt. En kon Instapro vanuit de resultaten de claim maken: The market of Home Service moves online. Zo, werd weer op een natuurlijke wijze autoriteit voor het merk geclaimd.