Voorgestelde trefwoorden
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde cases
Gerelateerde downloads
Alle resultaten
Voorgestelde trefwoorden
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde cases
Gerelateerde downloads
Alle resultaten

Aandacht overal en altijd. PR geperfectioneerd met MarketResponse Scope.

22-11-2015

Stel, je wilt een nieuwe badkamer. Of je dak lekt. Wat de situatie ook is, als huisbezitter moet je regelmatig klussen. Dan is het fijn om een vakman in te schakelen. Werkspot biedt hierbij uitkomst. Op hun website worden professionele klussers aan consumenten gekoppeld. De consument moet Werkspot dan natuurlijk wel weten te vinden. Om de naamsbekendheid te vergroten adverteert Werkspot op TV en op de radio (en die campagne heeft effect, zo blijkt uit onze metingen). Maar Werkspot wil meer. Free publicity. En daarvoor vroegen ze ons om hulp.

Wat gebeurt er in de markt?

Samen met Werkspot hebben we een vragenblok opgesteld dat meeloopt in de MarketResponse Scrum Scope: De Klusmonitor. Per kwartaal beantwoorden 1.000 respondenten vanuit ons panel deze vragen. Daardoor weet Werkspot ieder kwartaal weer hoe vaak er in Nederland geklust wordt. Wat voor klussen er gedaan worden. Hoeveel er aan klussen (uit)besteed wordt. Kortom, Werkspot krijgt inzicht in de klusmarkt.

Persberichten met impact

De MarketResponse Scope biedt flexibiliteit. Het is eenvoudig om eens per week of maand een verschillend blok met vragen mee te laten lopen. Dat is precies wat we ook voor Werkspot hebben gedaan. Met als doel de klusmarkt te monitoren en in te haken op de actualiteit en nieuwe ontwikkelingen. Daardoor kan Werkspot via persberichten autoriteit claimen, met als onderbouwing ‘de mening van 1.000 respondenten’. Dat aantal is een voorwaarde als je wilt dat journalisten je persbericht serieus nemen.

Dat Werkspot serieus genomen wordt blijkt. Er werd meer dan 50 keer de pers gehaald met het kwartaalonderzoek. En niet de minste media: NOS journaal, De Telegraaf, Algemeen Dagblad, Metro en Radio 1.

Bella Italia

In 2014 startte Werkspot ook in Italië een klusplatform, Instapro genaamd. Na een succesvol eerste jaar, lag er een degelijk fundament om de PR-machine in Italië op gang te brengen. Ook daarvoor gebruikt Werkspot de Klusmonitor. In november 2015 organiseerde Instapro een bloggersevent in Milaan en werden de resultaten van de Klusmonitor gepresenteerd. Zo kregen zij een beter beeld van de klusmarkt. En kon Instapro vanuit de resultaten de claim maken: The market of Home Service moves online. Zo, werd weer op een natuurlijke wijze autoriteit voor het merk geclaimd.

Wij geven om jouw privacy

Wij en derden gebruiken cookies op onze website. We gebruiken cookies voor statistische, voorkeur- en marketingdoeleinden. Google Analytics cookies zijn geanonimiseerd. Je kunt je voorkeuren wijzigen door op ‘Verander opties’ te klikken. Door op ‘Accepteren’ te klikken accepteer je het gebruik van alle cookies zoals beschreven in onze privacy-statement.

Powered by WP Brothers

Kies je privacyvoorkeuren

Via de cookieverklaring op onze website kun je jouw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In ons privacybeleid vind je meer informatie over wie we zijn, hoe je contact met ons kunt opnemen en hoe we persoonlijke gegevens verwerken.

Noodzakelijk

Noodzakelijke cookies helpen onze website bruikbaarder te maken, door basisfuncties als pagina-navigatie en toegang tot beveiligde gedeelten van de website mogelijk te maken. Zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Voorkeuren

Voorkeurscookies zorgen ervoor dat de website informatie kan onthouden die van invloed is op het gedrag en de vormgeving van de website, zoals de taal van je voorkeur of de regio waar je woont.

Statistieken

Statistische cookies helpen ons begrijpen hoe de website wordt gebruikt, door anoniem gegevens te verzamelen en te rapporteren. Met deze informatie kunnen wij onze site blijven verbeteren voor optimaal gebruik.

Marketing

Marketingcookies gebruiken we om relevante content en advertenties te tonen op andere websites die je bezoekt, die zijn toegespitst op jouw interesses.