Voorgestelde trefwoorden
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde cases
Gerelateerde downloads
Alle resultaten
Voorgestelde trefwoorden
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde cases
Gerelateerde downloads
Alle resultaten

RegioBank blijft de klantvriendelijkste bank van Nederland

28-05-2021

“Wij vinden het belangrijk om in de buurt onze rol te spelen”

De laatste drie jaar al gaat RegioBank aan kop bij de banken in de verkiezing van Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland. De score ligt steevast tussen de 7,70 en 7,90. “Voor mij is de hoge score zeker belangrijk – dat is toch de objectieve waardering. Maar vooral de benchmark vind ik interessant: niet alleen hoe wij het doen ten opzichte van andere banken maar vooral in vergelijking met andere branches. Daar kunnen we nog veel van leren.”

Ronald Beute, Manager Merk, Marketing & Communicatie bij RegioBank, vertelt over het samenspel van centrale aansturing en ondersteuning van een netwerk van bijna 500 franchisevestigingen en  zelfstandig ondernemers met lokale eigenheid en inbedding. Daar ligt het succes van RegioBank wat hem betreft. “Vanuit de hoofdvestiging bieden we merk-, digitale en marketingondersteuning en technologie en faciliteiten. Zoals een bank-app, en alles wat er komt kijken bij een professionele bank. De zelfstandige kantoren zorgen vervolgens voor de verbinding met de buurt waar ze gevestigd zijn.”

Niet altijd alleen maar digitaal

“Centraal kijken we naar de NPS-scores. Die geven op kwartaalbasis aan hoe we het met alle vestigingen doen, en hoe we scoren in vergelijking met onze concurrentie. Verder zijn de in huis ontwikkelde klantrelatieonderzoeken belangrijk. We meten hier hoe tevreden onze klanten zijn, in welke mate ze vertrouwen in ons hebben en of ze liefde ervaren. Zeker dat laatste maakt verschil.”

“Natuurlijk wil iedere klant digitaal zijn bankzaken kunnen regelen. Maar niet altijd en alleen maar. De meeste mensen willen ook de mogelijkheid houden om te bellen met de eigen bank, of even binnen te lopen om iets te vragen. Bij RegioBank kun je alles wat je bij andere banken kunt, maar bij ons kun je als klant alles ter plekke regelen met een contactpersoon die je kent uit de buurt. Waar andere partijen zich terugtrekken uit het straatbeeld, vinden wij het belangrijk om een rol te blijven spelen in de lokale samenleving en daar echt deel van uit te maken.”

Ouderwets? Juist helemaal eigentijds

“RegioBank is de bank vooral voor gezinnen en het mkb. Wij willen een vertrouwd gezicht zijn en een verbindende rol spelen met onze zelfstandig adviseurs. We ondersteunen maatschappelijke initiatieven, zoals met het VoodeBuurtFonds, die ten goede komen aan de buurt en hebben de bakker, slager en het plaatselijke restaurant als klant en de gezinnen uit de omgeving. Zo dragen we bij aan de leefbaarheid. Wij noemen onszelf een buurtzame bank.”

“Je zou kunnen denken: een ouderwetse bank dus, voor ondernemers en senioren die de tijd niet kunnen bijbenen. Het is precies andersom. De grootste groei zit voor ons bij de jonge gezinnen en kleine zelfstandigen, die juist de waarde van hun buurt en directe omgeving herontdekken. Die alles digitaal kunnen, maar het ook prettig vinden dat hun buurt levendig blijft, dat er een bank in het dorp of de wijk is waar je kunt binnenlopen voor je hypotheek, persoonlijke lening of betaalrekening.”

Wij geven om jouw privacy

Wij en derden gebruiken cookies op onze website. We gebruiken cookies voor statistische, voorkeur- en marketingdoeleinden. Google Analytics cookies zijn geanonimiseerd. Je kunt je voorkeuren wijzigen door op ‘Verander opties’ te klikken. Door op ‘Accepteren’ te klikken accepteer je het gebruik van alle cookies zoals beschreven in onze privacy-statement.

Powered by WP Brothers

Kies je privacyvoorkeuren

Via de cookieverklaring op onze website kun je jouw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In ons privacybeleid vind je meer informatie over wie we zijn, hoe je contact met ons kunt opnemen en hoe we persoonlijke gegevens verwerken.

Noodzakelijk

Noodzakelijke cookies helpen onze website bruikbaarder te maken, door basisfuncties als pagina-navigatie en toegang tot beveiligde gedeelten van de website mogelijk te maken. Zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Voorkeuren

Voorkeurscookies zorgen ervoor dat de website informatie kan onthouden die van invloed is op het gedrag en de vormgeving van de website, zoals de taal van je voorkeur of de regio waar je woont.

Statistieken

Statistische cookies helpen ons begrijpen hoe de website wordt gebruikt, door anoniem gegevens te verzamelen en te rapporteren. Met deze informatie kunnen wij onze site blijven verbeteren voor optimaal gebruik.

Marketing

Marketingcookies gebruiken we om relevante content en advertenties te tonen op andere websites die je bezoekt, die zijn toegespitst op jouw interesses.