Voorgestelde trefwoorden
Gerelateerde pagina's
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde cases
Gerelateerde downloads
Gerelateerde evenementen
Alle resultaten
Voorgestelde trefwoorden
Gerelateerde pagina's
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde cases
Gerelateerde downloads
Gerelateerde evenementen
Alle resultaten

Altijd de goede foto, dankzij AI en BSR-Leefstijlsegmentatie

11-02-2020

Alleen nog maar afbeeldingen gebruiken die de doelgroep 100% aanspreken. Welke contentmaker wil dat niet? AI-BSR combineert kunstmatige intelligentie met het unieke BSR-model. MarketResponse zet zo de volgende stap in effectieve media.

Al heb je nog zo’n scherp beeld van je doelgroep en je merkstrategie, het blijft een uitdaging om beeldmateriaal te vinden dat daar perfect bij past. De oplossing? Breng je doelgroep in kaart met BSR leefstijlsegmentatie en laat kunstmatige intelligentie daar afbeeldingen aan koppelen.

Wat als je technologie kon inzetten om beelden in media en marketingcontent altijd 100% te laten aansluiten bij het wereldbeeld van je klanten? Samen met uitgever Sanoma en innovatiespecialist Triple ontwikkelde MarketResponse AI-BSR, een algoritme dat dat kan.

Gebruik je nog klassieke doelgroepen?

Het werken met klassieke socio-demografische doelgroepen heeft belangrijke beperkingen. Want geslacht, leeftijd, woonplaats en inkomen zeggen weinig over de innerlijke belevingswereld van een consument. Te weinig. Daarom werkt MarketResponse met het BSR-model, dat consumenten indeelt in belevingswerelden, niet in socio-demografische segmenten. Voor veel bedrijven en overheden wist MarketResponse op deze manier de communicatie met allerlei doelgroepen effectiever te maken. Het model dat voor de mediamerken van Sanoma ontwikkeld werd was zelfs goed voor een Gouden FIPP Insight Award.

Wat AI-BSR doet voor je media en content

Het lerend algoritme van AI-BSR word gevoed met het jouw beeldarchief en met onderzoek onder jouw doelgroep. Zij geven aan welke emotie ze voelen bij welke afbeelding en wat ze wel en niet bij hun belevingswereld vinden passen. Op basis daarvan kan het algoritme:

  • …je adviseren bij het kiezen van beeldmateriaal
  • …nieuwe fotografie beoordelen op bruikbaarheid
  • …assisteren bij content audits en bij het toetsen van bestaande publicaties aan marketing- en merkstrategie
  • …video’s en commercials analyseren en helpen bij het finetunen ervan

Probeer de gratis demo hier

Meer weten?

Meer weten over ontstaan, techniek en toepassingen van AI-BSR?