Manon Holtkamp nieuwe directeur MarketResponse
Met de benoeming van Manon Holtkamp (52) per 1 oktober 2020 tot managing director van MarketResponse Nederland geven we verder vorm aan de groeiambitie van de organisatie. Zij kan bogen op een ruim 25-jarige internationale carrière op het gebied van marketing-, onderzoeks- en salesmanagement.
CEO Jorgen Botermans ziet de benoeming als een logische stap in het doorzetten en versnellen van de groei van MarketResponse International. “We willen nationale en internationale opdrachtgevers een volledig portfolio aan full-service marketingdiensten aanbieden op basis van fact-based consultancy, datascience en marketing insights. Eerder dit jaar hebben we daartoe al B2B-dataspecialist Realtime Lead Group en data-analysespecialist 4orange aan de groep toegevoegd. Organisaties kunnen nu in een veranderende omgeving bedreigingen omzetten in kansen met behulp van onze expertise.”
Grootste marktonderzoekbureau Duitsland
Manon Holtkamp studeerde Bedrijfseconomie aan de Rijksuniversiteit Groningen en was via Research International Nederland onder meer werkzaam bij Philips en BAT. Van 2007 tot 2012 was zij account director bij Kantar Millward Brown en in de afgelopen zeven jaar bekleedde ze managementfuncties bij GfK SE in Duitsland, het grootste marktonderzoekbureau in Duitsland en de vierde onderzoeksorganisatie ter wereld.
Enorm veel marktpotentie
Als ervaren bedrijfsmanager combineert zij een mens- en resultaatgerichte stijl van leidinggeven met positiviteit, enthousiasme, creativiteit en sterke communicatieve vaardigheden. “MarketResponse heeft een uitstekende reputatie en combineert het aloude vakmanschap van marktonderzoek met geavanceerde en bewezen datatechnieken. Dat geeft in combinatie met de zusterbedrijven enorm veel marktpotentie. Ik zie ernaar uit om MarketResponse verder te mogen begeleiden in het kwantitatieve en kwalitatieve groeiproces”.