Voorgestelde trefwoorden
Gerelateerde pagina's
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde cases
Gerelateerde downloads
Gerelateerde evenementen
Alle resultaten
Voorgestelde trefwoorden
Gerelateerde pagina's
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde cases
Gerelateerde downloads
Gerelateerde evenementen
Alle resultaten

Breng je strategie tot leven met het KOE-model

20-09-2022

De wereld om ons heen verandert. Vroeg of laat vraagt dat om aanpassingen in je organisatie en de bedrijfsvoering. Want de verwachtingen en eisen van opdrachtgevers veranderen mee. Om voorop te blijven lopen in de markt die je bedient moet je je strategie bijtijds aanpassen.

Een fraaie PowerPointpresentatie op vrijdagmiddag is doorgaans niet voldoende om je medewerkers enthousiast te krijgen voor de nieuwe koers. Hoe breng je je strategie intern tot leven? Hoe ga je succesvol van ‘ja maar’ naar ‘ja graag’? Door het grote verhaal zo behapbaar mogelijk naar de praktijk te brengen.

Maak het grote klein

Het programma KOE (kleinste organisatorische eenheid) doet dat op een natuurlijke, gestructureerde manier. Met KOE maak je het grote klein, zichtbaar en invoelbaar. Dan kunnen medewerkers zich identificeren met de nieuwe koers en zijn ze sneller geneigd om zich daar niet alleen aan te conformeren maar om er enthousiast mee aan de slag te gaan.

Van bewustwording naar gedragsverandering

De KOE-aanpak helpt teams en afdelingen om de relatief abstracte strategie of visie te vertalen naar de eigen werksituatie. Zodat ze antwoord krijgen op de prangende praktische vragen die leven als het om die nieuw koers gaat. Wat betekent dit voor mij, voor ons team? Wat kunnen wij bijdragen? Hoe moeten we dat doen, wat hebben we hiervoor nodig? De antwoorden vinden ze samen tijdens regelmatige KOE-bijeenkomsten. Vaak begint dat met hele simpele dingen. Gaandeweg volgt als vanzelf de verdieping. Van bewustwording naar gedragsverandering.

Gestructureerde interne communicatie

Cruciaal is dat het KOE-programma niet vrijblijvend is en dat het wordt ondersteund met gestructureerde interne communicatie. Hierin zijn bewijsvoering, het delen van successen en het benoemen van mijlpalen essentieel. Daardoor gaan medewerkers de nieuw claim omarmen en een gevoel van trots ontwikkelen. Ja graag, in plaats van ja maar.

Vul het formulier in en ontvang de whitepaper.

"*" geeft vereiste velden aan

Naam*