Voorgestelde trefwoorden
Gerelateerde pagina's
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde cases
Gerelateerde downloads
Gerelateerde evenementen
Alle resultaten
Voorgestelde trefwoorden
Gerelateerde pagina's
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde cases
Gerelateerde downloads
Gerelateerde evenementen
Alle resultaten

Coolblue in 2020 weer het klantvriendelijkste bedrijf van Nederland

17-11-2020

Consumenten vinden Coolblue het klantvriendelijkste bedrijf van Nederland. Dit blijkt uit het grootste onafhankelijke onderzoek naar klantvriendelijkheid in Nederland, dat inmiddels dertien jaar loopt.

De tweede plaats in de editie van 2020 is voor Burgers’ Zoo, gevolgd door online winkelketen zooplus.

Onafhankelijke publieksprijs op basis van continu onderzoek

Voor de titel Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland kunnen organisaties zich niet aanmelden of klanten laten stemmen; ieder groot, landelijk bedrijf in Nederland doet automatisch mee. De winnaar wordt bepaald op basis van onafhankelijk continu online onderzoek onder Nederlandse consumenten dat al sinds 2007 wordt uitgevoerd door MarketResponse.

CliniClowns klantvriendelijkste goede doel

Voor deze editie zijn 50.779 waarnemingen opgehaald van 369 bedrijven verdeeld over 9 verschillende branches. Dit jaar is voor het eerst ook de klantvriendelijkheid van goede doelen gemeten. Nederlanders beoordelen CliniClowns als het klantvriendelijkste goede doel.

Opvallend hoge rapportcijfers voor top-10

Gerrit Piksen van MarketResponse: “Met een 8 als eindcijfer haal je dit jaar de top-10 niet eens. Winnaar Coolblue scoort een 8,53, de nummer 10, Bol.com, een 8,12. De nummers 17 en 18 scoren nog altijd een 8.0. Het betekent dat je echt over de hele linie hoog moet scoren, wil je op klantvriendelijkheid het verschil blijven maken. Voor bedrijven die het minder doen, ligt de lat erg hoog.”

“Elke dag een beetje verbeteren”

Coolblue slaagt er volgens consumenten in dit verschil daadwerkelijk te maken. Na eerste plaatsen in 2017 en 2018 is het in 2020 alweer voor de derde keer dat Coolblue door het publiek uitgeroepen wordt tot het klantvriendelijkste bedrijf. Annemijn Kuenen, head customer experience bij Coolblue: “We zijn heel blij dat we hem weer te pakken hebben. Bij Coolblue proberen we ons elke dag weer een beetje te verbeteren; dit jaar lag onze focus daarbij op het inrichten van betere product-klantreizen en op groene klantreizen. We zijn trots dat dit blijkbaar goed lukt en onze klanten dit waarderen.”

Volledige uitslag

De volledige uitslag van de verkiezing van het klantvriendelijkste bedrijf is te vinden op www.klantvriendelijkstebedrijf.nl  Naast de overall ranking zijn – via een speciale portal – ook de resultaten per branche te raadplegen.