Voorgestelde trefwoorden
Gerelateerde pagina's
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde cases
Gerelateerde downloads
Gerelateerde evenementen
Alle resultaten
Voorgestelde trefwoorden
Gerelateerde pagina's
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde cases
Gerelateerde downloads
Gerelateerde evenementen
Alle resultaten

Coolblue Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland 2017

19-04-2017

Utrecht, 20 april 2017 – Coolblue is door de consument uitgeroepen tot Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland. Vorig jaar wist de webshop voor het eerst de top-10 te bereiken en dit jaar leggen zij beslag op de titel. Daarmee laten ze Greetz (2) en Landal GreenParks (3) achter zich. De winnaar van de publieksprijs van de CustomerFirst Awards werd, samen met acht branchewinnaars, bekend gemaakt tijdens het CustomerFirst Gala in het Beatrix Theater in Utrecht. Het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland is een initiatief van Bureau MarketResponse en Beeckestijn Business School en wordt dit jaar voor de tiende keer georganiseerd.

“Coolblue is een terechte winnaar”, zegt Gerrit Piksen, manager customer intelligence bij MarketResponse. “De scores in de top-10 liggen dicht bij elkaar, maar Coolblue scoort 0,28 punten hoger dan de nummer twee, Greetz. Coolblue wordt vooral goed beoordeeld omdat ze doen wat ze beloven, niet moeilijk doen en als er eens wat mis gaat, geven ze dat direct toe en lossen het perfect op.”

Top-10

De ranking van de tien Klantvriendelijkste Bedrijven van Nederland 2017 is:

  1. Coolblue
  2. Greetz
  3. Landal GreenParks
  4. Pearle
  5. Van der Valk
  6. Ikea
  7. Miss Etam
  8. Specsavers
  9. Efteling
  10. EMTÉ Supermarkten

Banken scoren beter

Van de acht branches die consumenten in het onderzoek beoordelen, maken de banken en de Thuiswinkels de grootste stappen. Piksen: “de banken scoren gemiddeld maar liefst 0,34 hoger en zijn daardoor niet langer de slechtst scorende sector. Energie daalt licht na een stijging van twee jaar op rij en hebben daardoor de rode lantaarn van de banken overgenomen.” De overige branches laten dit jaar vergelijkbare scores ten opzichte van vorig jaar zien.

Branchewinnaars 2017

Klantvriendelijkste bank van Nederland: Regiobank
Klantvriendelijkste energieleveraar van Nederland: Greenchoice
Klantvriendelijkste  telecomleverancier van Nederland: Simyo
Klantvriendelijkste supermarkt van Nederland: EMTÉ
Klantvriendelijkste winkel van Nederland: Pearle
Klantvriendelijkste thuiswinkel van Nederland: Coolblue
Klantvriendelijkste verzekeraar van Nederland: DELA
Klantvriendelijkste leisure bedrijf van Nederland: Landal GreenParks

Klantvriendelijkste Medewerker van Nederland

Stienie Veldsink, horecamedewerker van Efteling is uitgeroepen tot Klantvriendelijkste Medewerker van Nederland. De top-25 bedrijven uit het onderzoek en de genomineerden voor de NCCA mochten elk één medewerker nomineren. Uit die nominaties is door jury Egbert Jan van Bel (auteur Kloteklanten en initiatiefnemer van het Klantvriendelijkste Bedrijf) en Bas Hoogland (oud commercieel directeur Landal GreenParks en ‘Mr. Klantvriendelijkheid’) de winnaar gekozen.

Bas Hoogland: “Stienie gaat voor een absoluut WOW-effect. En om dan ook nog ’s op te vallen in hét belevings bedrijf van Nederland; Efteling, moet je wel van héél goeie huize komen! Stienie is één met haar werkomgeving. Bij haar is het geen kunstje of een getraind toneelstukje, nee het komt helemaal uit haar hart.

Over de verkiezing van het Klantvriendelijkste Bedrijf

Het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland is de publieksprijs van de CustomerFirst Awards en vindt sinds 2007 plaats. De verkiezing is een initiatief van marktvindersbureau MarketResponse en Beeckestijn Business School. Eerdere edities werden gewonnen door ANWB, Jumbo (2x), Ikea, Landal GreenParks, DA Drogisten, Miss Etam, PLUS en Simyo. Aan de verkiezing van het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland gaat een continu online onderzoek onder Nederlandse consumenten vooraf. In 2016 zijn er ruim 50.000 waarnemingen opgehaald. In totaal zijn ruim 220 bedrijven beoordeeld, daarmee is deze verkiezing de grootste verkiezing van Nederland.

Vakprijzen

Conduent (strategy award), Nuon (HRM Award), Teleperformance & Symantec (partnership award) en Eneco (technology award) gingen er vandoor met de CustomerFirst vakprijzen.