Voorgestelde trefwoorden
Gerelateerde pagina's
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde cases
Gerelateerde downloads
Gerelateerde evenementen
Alle resultaten
Voorgestelde trefwoorden
Gerelateerde pagina's
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde cases
Gerelateerde downloads
Gerelateerde evenementen
Alle resultaten

Data analyseren

08-02-2021

Gerichte opdrachten voor actuele vraagstukken

Hulp nodig bij data analyses maar gebruik je onze producten niet? Geen probleem. Hieronder staan de meest voorkomende analyses die we op projectbasis uitvoeren. Neem contact met ons op om de gewenste inzichten en onze analyse-aanpak te bespreken.

Data analyse

Laat één van onze experts je huidige data analyseren. Zo maken wij snel duidelijk welke kansen en moeilijkheden je databronnen, zoals je klantendatabase, je bieden. Ook bieden we manieren om klantgegevens te verzamelen.

Profielanalyse

Ga gerichter te werk en door een beter beeld van een vergelijkbare groep huishoudens te krijgen. Of het nu klanten of prospects zijn, wij helpen om onderscheidende kenmerkennaar boven te halen van jouw doelgroep.

Responsanalyse

Evalueer je campagnes en bepaal welke de meeste ROI opleveren. Dat onderlinge vergelijken doen we bijvoorbeeld via standaardrapportages. Je krijgt gelijk inzicht in welk kanaal, medium of segment het beste presteert.

In- en uitstroom analyse

Krijg inzicht waar en hoe klanten instromen, hoelang ze klant blijven en wanneer ze gedrag vertonen dat ze gaan uitstromen. Dat geeft je een goed beeld van op welke doelgroepen je je moet focussen om langetermijnrelaties op te bouwen.

Wervingsanalyse

Verhoog de ROI van je campagnes. Hiermee voorspel je de conversiekans van prospect naar klant. Het model kijkt naar en selecteert op de prospects met de hoogste conversiekans op je communicatie. Die worden samengevoegd zodat je campagnes beter aanslaan.

Pareto-analyse

Bepaal welke klanten het meeste opleveren. Meestal zorgt 20% van de klanten voor 80% van de omzet. De Pareto-analyse geeft inzicht in de verdeling van klanten naar omzet. Je krijgt handvatten om te focussen op de juiste relaties.

Churn- of switchanalyse

Het is beter te investeren in het behoud van een bestaande klant, dan het werven van een nieuwe klant. Deze kwantitatief onderzoek data analyse richt zich op klantgedragingen om zo te voorspellen of iemand uit gaat stappen. Zo kun je voortijdig het tij keren en de uitstroom (churn rate) verlagen.

CHAID-analyse

Leer je klanten beter kennen door zeer gedetailleerde groepen klanten aan te maken. Chi-Square Automatic Interaction Detection is een beslisboomtechniek die in ons geval vaak gebruikt wordt in combinatie met de churn- of switchanalyse.

Regressie-analyse

Ontdek bijvoorbeeld wat de redenen zijn voor een (mogelijke) overstap. Voorspel de invloed van 1 of meerdere variabelen op een bepaalde uitkomst. Deze gegevens analyse wordt in ons geval vaak toegepast en gebruikt in combinatie met de churn- of switchanalyse.

Discriminantanalyse

Maak een onderverdeling van informatie in groepen op basis van de meest bepalende kenmerken. Ook deze gegevens analyse wordt in ons geval vaak gebruikt in combinatie met de churn- of switchanalyse.