Voorgestelde trefwoorden
Gerelateerde pagina's
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde cases
Gerelateerde downloads
Gerelateerde evenementen
Alle resultaten
Voorgestelde trefwoorden
Gerelateerde pagina's
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde cases
Gerelateerde downloads
Gerelateerde evenementen
Alle resultaten

De Connect & Inspire sessie

23-08-2018

Klanten vereerd, medewerkers geïnspireerd

Klanten perfect leren kennen. Niet alleen via data, maar óók persoonlijk, een op een. Dat is de wens van een grote webwinkel. En dat werkt, naar twéé kanten. De Connect & Inspire sessies zijn een waar feest voor klant en medewerkers.

De webwinkel wil de klant écht centraal stellen. Om die ambitie waar te maken willen ze meer dan alleen data analyseren om de klant beter te bedienen. Er is er behoefte aan real life contact met klanten. De klant een gezicht geven. Daarvoor schakelen zij de hulp van MarketResponse in.
MarketResponse Connect & Inspire is dé ideale oplossing voor deze wens. Tijdens de sessie krijgen klanten op een laagdrempelige manier letterlijk een gezicht. In een comfortabele setting gaan klanten en medewerkers met elkaar in gesprek. De webwinkel organiseert nu al twee jaar meerdere sessies per jaar.

Ontvangst op het hoofdkantoor

Voor de Connect & Inspire sessies van deze webwinkel worden alle registers open getrokken. Verschillende klanten, zowel de fans als de criticasters, worden met alle egards ontvangen op het hoofdkantoor. De ruimte is feestelijk aangekleed en er klinkt muziek. De sessies starten met een gezamenlijke maaltijd, waardoor deelnemers op een gemakkelijke manier met elkaar in contact komen. Dit zorgt al voor de sessie daadwerkelijk start voor een goede sfeer. Die sfeer wordt tijdens de sessie nog eens verhoogd door de humoristische verslaglegging van een cartoonist.

Blije klanten, gemotiveerde medewerkers

De Connect & Inspire sessies hebben op verschillende vlakken hun uitwerking. Klanten vinden het eervol om het hoofdkantoor te bezoeken en mee te mogen denken. Ze zullen deze webwinkel niet snel vergeten. Dat is echter een mooie ‘bijvangst’.

Bijvangst, want het gaat per slot om het inspireren van de medewerkers door de ervaringen van klanten. Ervaringen die soms echt heel verrassend zijn! Dat de opzet is geslaagd blijkt wel uit de reacties van de deelnemende medewerkers. Zo zegt één van hen na afloop: “Wat een avond, dit had ik niet willen missen. En wat een leuke klanten hebben we.”

Het feest gaat door

Ook andere medewerkers staan nu te popelen om klanten te leren kennen. Ze zijn zo enthousiast door de verhalen van collega’s en de film van de sessies, dat er een wachtlijst is om er volgende keer bij te mogen zijn. Deze webwinkel kiest ervoor om per productcategorie hun klanten te leren kennen. Het mooie van de sessies per categorie is dat de onderwerpen die aan bod komen heel gericht zijn en de medewerkers zich daar op kunnen focussen.

Chapeau voor een webwinkel die zich letterlijk open stelt voor haar klanten.