Een toekomstbestendig en duurzaam merk bouwen met deepdives duurzaamheid

Wat verwachten consumenten van bedrijven op het gebied van duurzaamheid en maatschappelijke impact? Hoe beoordelen ze je merk en wat vinden ze van specifieke producten of activiteiten? Deze vragen staan centraal in de deepdives van de Monitor Merk & Maatschappij.
Met de Monitor Merk & Maatschappij volgen we de ontwikkelingen in de houding van consumenten ten aanzien van duurzaamheid. Uit het algemene onderzoek van 2024 bleek dat duurzaamheid minder prominent op de radar stond. Toch houdt nog altijd de helft van de consumenten er rekening mee bij de aanschaf van producten en diensten.
Naast dit algemene onderzoek bieden we per sector deepdives, waarmee we verdiepende, sectorspecifieke inzichten verzamelen—zowel voor de sector als geheel als voor jouw merk. Het belang van duurzaamheid en de bijbehorende uitdagingen verschillen immers sterk per sector. Thema’s die relevant zijn voor de voedingsindustrie, zijn bijvoorbeeld heel anders dan die voor mode, woninginrichting of verzekeringen.
Wat levert een deepdive op?
- Gerichte inzichten die echt bruikbaar zijn
Je krijgt concrete data over jouw merk en sector. Je ziet hoe jouw merk zich verhoudt tot concurrenten en waar je voorop- of achterloopt. - Verdieping op merkniveau met maatwerkvragen
Wil je weten hoe consumenten jouw beleid, campagnes, activiteiten of producten beoordelen? Dan kun je eigen vragen laten meelopen in het onderzoek. - Thema’s gebaseerd op SDG’s en ESRS
Bij het bepalen van de onderzoeksthema’s nemen we de Sustainable Development Goals (SDG’s) en de European Sustainability Reporting Standards (ESRS) uit de Corporate Sustainability Reporting Directive (CSRD) als uitgangspunt. Samen met de deelnemers bepalen we welke thema’s per sector relevant zijn. - Handvatten voor een sterker en toekomstbestendig merk
De deepdive biedt waardevolle inzichten die bijdragen aan een geloofwaardige en effectieve communicatie, duurzame innovaties en een scherper duurzaamheidsbeleid.
Interesse?
De planning van de deepdives stemmen we af met de deelnemers. Wil je meer weten? Neem dan contact op met Gerrit Piksen (gerrit.piksen@marketresponse.nl / 06 – 4608 7354) of Bart Brüggenwirth (bart.bruggenwirth@marketresponse.nl / 06 -1492 6153).
Of plan een vrijblijvend verkennend gesprek in. Als extra ontvang je gratis de algemene rapportage van de Monitor Merk & Maatschappij 2024.