Voorgestelde trefwoorden
Gerelateerde pagina's
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde cases
Gerelateerde downloads
Gerelateerde evenementen
Alle resultaten
Voorgestelde trefwoorden
Gerelateerde pagina's
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde cases
Gerelateerde downloads
Gerelateerde evenementen
Alle resultaten

Dossier Duurzaam: essentiële inzichten voor een sterker en duurzamer merk

22-01-2020

Rapport over de drijfveren van consumenten rondom duurzaamheid en merkkeuze

Duurzaamheid is hot en speelt een steeds grotere rol in de merk- en productkeuzes van consumenten. Sterker nog, uit onderzoek ban MarketResponse blijkt dat een geloofwaardig en authentiek duurzaamheidsbeleid steeds vaker het verschil maakt voor klanten. Als A-merk moet je daar iets mee, anders word je overbodig in de markt. Maar inzetten op duurzaamheid is niet zonder risico’s. De kritische consument gelooft niet elke duurzaamheidsclaim en bij green washing keert de klant zich van je af.

Wil je effectief en geloofwaardig inspelen op duurzaamheid? Dossier Duurzaam biedt je essentiële inzichten voor een sterker en duurzamer merk.

Waarom Dossier Duurzaam?

Dossier Duurzaam is het langstlopende, grootschalige marktonderzoek naar de houding van de consument ten aanzien van duurzaamheid en MVO in Nederland. Je krijgt verdieping in de volgende onderwerpen:

  • Het belang dat consumenten hechten aan duurzaamheid en MVO;
  • De rol van duurzaamheid bij de aanschaf van producten uit diverse categorieën en branches;
  • Het belang van thema’s als milieu, circulariteit, dierenwelzijn en eerlijke handel;
  • De bereidheid extra te betalen voor duurzaamheid;
  • Scepsis ten aanzien van duurzaamheid in communicatie;
  • Benchmark top 50 landelijk bekende merken;
  • Verwachtingen van consumenten ten aanzien van de bijdrage van bedrijven aan maatschappelijke doelen en wat zij zien als de meest aansprekende activiteiten daarvoor;
  • Segmentatie van vijf consumentenprofielen op basis van hun houding ten aanzien van duurzaamheid, inclusief socio-demografische en leefstijl kenmerken (BSR™ leefstijlmodel). Dit biedt concrete handvatten hoe je ze effectief kunt bereiken;
  • Langlopende trends vanaf 2010.

Dossier Duurzaam biedt praktische en specifieke inzichten voor de aanscherping van het duurzaamheidsbeleid, positionering, innovatie- en communicatiebeleid van jouw merk. Het onderzoek is een initiatief van MarketResponse en b-open.

Aan de slag met Dossier Duurzaam?

Op deze drie manieren kunnen wij je met Dossier Duurzaam op weg helpen.

Gratis infographic Dossier Duurzaam 2019

  • Infographic met de belangrijkste statistieken uit het rapport Dossier Duurzaam.
  • De infographic geeft een goed beeld over de urgentie van het onderwerp duurzaamheid voor merken.

Voor een uitgebreide toelichting op de cijfers en het ontdekken van kansen voor jouw merk, heb je het volledige rapport Dossier Duurzaam nodig.

Download de infographic

Rapport Dossier Duurzaam 2019 met toelichting in een presentatie

  • Je ontvangt het rapport Dossier Duurzaam 2019;
  • Wij geven een presentatie over de uitkomsten, inclusief duiding en discussie over de kansen voor jouw merk;
  • Aanbevolen voor een strategie- of kennissessie in jouw MT, marketingteam of MVO-werkgroep.

Kosten: € 2.450,-

(exclusief btw en reiskosten)


Activatie werksessie ‘Doorpakken met Dossier Duurzaam’

Hoe bereik je consumenten effectief en geloofwaardig met duurzame proposities of een duurzame boodschap?

  • Je ontvangt het rapport Dossier Duurzaam 2019;
  • Wij faciliteren en begeleiden een intensieve werksessie;
  • In die sessie verkennen wij met een team van jouw organisatie hoe duurzaamheid binnen het marketing- en communicatiebeleid geïntegreerd kan worden.

Wij gebruiken data en inzichten uit Dossier Duurzaam en uit andere relevante bronnen die via je bedrijf of aanvullend deskresearch beschikbaar zijn.

Kosten: € 6.850,-

exclusief btw en reiskosten.