Voorgestelde trefwoorden
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde cases
Gerelateerde downloads
Alle resultaten
Voorgestelde trefwoorden
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde cases
Gerelateerde downloads
Alle resultaten

Hoe maak je van customer experience een meetbare en afrekenbare KPI?

18-01-2023

Vrijwel elke organisatie zet de customer experience (CX) centraal. Alles is erop gericht om de klantbeleving te optimaliseren. Dat is een mooi streven, maar lukt dat ook? Is het überhaupt duidelijk wat klanten ervaren?

Van alle interacties en contacten heeft een organisatie gegevens. Via welk kanaal is de klant bij je gekomen, wat waren de eerste acties, waar liggen zijn of haar interesses, is er contact geweest met de klantenservice, haakt de klant steeds ergens in het bestelproces af, gaf de klant een recensie? Organisaties barsten van de (klant)data.

Van losse data naar een logisch geheel

Hoe kun je die data op een slimme en effectieve manier benutten? En hoe maak je van al die gegevens van al die afzonderlijke contactmomenten (verrijkt met gegevens over bijvoorbeeld doelgroepleefstijlen, marktontwikkelingen en trends) een logisch geheel? Kun je de link leggen tussen data, inzichten en gerichte activiteiten?

In de whitepaper ‘Verbeter de customer experience, vergeet je eigen data niet’ lees je onder meer:

  • Hoe bouw je een compleet, 360 graden klantbeeld op?
  • Hoe maak je van data ‘actionable’ inzichten?
  • Hoe kun je CX inbedden in je organisatie?
  • Hoe maak ik van CX een meetbare en afrekenbare kpi?

Download de gratis whitepaper Verbeter de customer experience.

"*" geeft vereiste velden aan

Naam*

Direct in gesprek over marketing data science?

 

Frank Bos
Business Development Manager

frank.bos@marketresponse.nl

+31 6 13 66 04 10

Wij geven om jouw privacy

Wij en derden gebruiken cookies op onze website. We gebruiken cookies voor statistische, voorkeur- en marketingdoeleinden. Google Analytics cookies zijn geanonimiseerd. Je kunt je voorkeuren wijzigen door op ‘Verander opties’ te klikken. Door op ‘Accepteren’ te klikken accepteer je het gebruik van alle cookies zoals beschreven in onze privacy-statement.

Powered by WP Brothers

Kies je privacyvoorkeuren

Via de cookieverklaring op onze website kun je jouw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In ons privacybeleid vind je meer informatie over wie we zijn, hoe je contact met ons kunt opnemen en hoe we persoonlijke gegevens verwerken.

Noodzakelijk

Noodzakelijke cookies helpen onze website bruikbaarder te maken, door basisfuncties als pagina-navigatie en toegang tot beveiligde gedeelten van de website mogelijk te maken. Zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Voorkeuren

Voorkeurscookies zorgen ervoor dat de website informatie kan onthouden die van invloed is op het gedrag en de vormgeving van de website, zoals de taal van je voorkeur of de regio waar je woont.

Statistieken

Statistische cookies helpen ons begrijpen hoe de website wordt gebruikt, door anoniem gegevens te verzamelen en te rapporteren. Met deze informatie kunnen wij onze site blijven verbeteren voor optimaal gebruik.

Marketing

Marketingcookies gebruiken we om relevante content en advertenties te tonen op andere websites die je bezoekt, die zijn toegespitst op jouw interesses.