Voorgestelde trefwoorden
Gerelateerde pagina's
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde cases
Gerelateerde downloads
Gerelateerde evenementen
Alle resultaten
Voorgestelde trefwoorden
Gerelateerde pagina's
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde cases
Gerelateerde downloads
Gerelateerde evenementen
Alle resultaten

Download de Gids Merkgroei

23-11-2022

Relevant blijven als merk is lastiger en een relevanter vraagstuk dan ooit door veranderend consumentengedrag. Mediabereik is daarnaast niet meer vanzelfsprekend in het versnipperde medialandschap. Verder kunnen individuele consumenten steeds makkelijker invloed uitoefenen op het merk, zowel in positieve als negatieve zin.

Om relevant te blijven laat je jouw merk vanuit je eigen kracht inspelen op de wensen en eisen van de klant. Omdat de concurrentie ook niet stil zit is het van belang dat jouw merk substantieel groeit. Bij voorkeur stapsgewijs en gecontroleerd. In de Gids Merkgroei lees je hoe je fact-based in vijf stappen je merk laat groeien.

Ontdek je purpose

De bezieling van een organisatie brengt het merk tot leven en zorgt voor een sterk fundament. Waar sta je voor? Wat wil jij uitstralen met je merk? Wat is de drive achter jouw merk?

Kies positie

Als je purpose bekend is, ga je onderzoek doen om de positie en richting van je merk te bepalen. Ga daarbij niet alleen af op je buikgevoel, maar combineer je domeinkennis en expertise met feiten vanuit gedegen onderzoek.

Groei als merk

Door purpose driven en fact-based aan de slag te gaan werk je solide aan duurzame en substantiële groei van jouw merk.

Een succesvolle merkstrategie bepaal je niet uit de losse pols maar is ook geen richtingenstrijd tussen bijvoorbeeld Byron Sharp en Keller. Een goede strategie is fact-based en gebaseerd op onderzoek, feiten en kennis. Daarnaast sluit een goede strategie aan bij de merkdoelstellingen en de doelgroepen van je organisatie. Daarmee creëer je een solide basis voor elke stap die je zet met je merk. Of het nu positionering of merkcommunicatie is.

Welke strategie en route je kiest, bepaal je uiteraard zelf en hangt ook af van de middelen en het budget dat je voorhanden hebt. Wij bieden met de vijf stappen een handreiking en inspiratie aan om te groeien met je merk. Iedere stap is waardevol, begin bij de stap die voor jouw merk het meest urgent is.

 

Download de Gids Merkgroei

"*" geeft vereiste velden aan

Naam*