De consument let op de kleintjes en geeft minder uit aan duurzaamheid

16-12-2022

Duurzame producten zijn te duur, zegt 41% van de consumenten. De bereidheid extra te betalen voor duurzaamheid is het afgelopen jaar door de toegenomen inflatie behoorlijk gedaald. Tegelijk blijft driekwart van de consumenten het belangrijk vinden dat bedrijven positief bijdragen aan de maatschappij.

Kortom, duurzaamheid is meer iets voor het bedrijfsleven en de overheid, nu de consument de pijn van inflatie en exorbitante energieprijzen in de portemonnee voelt. Hoe ga je als merk om met deze schuivende panelen?

De Monitor Merk & Maatschappij legt al sinds 2008 de relatie tussen duurzaamheid en consumentengedrag bloot. De rapportage over 2022 biedt actueel inzicht in houding en gedrag van klanten ten aanzien van merken en duurzaamheid. Doe er je voordeel mee.

Download hieronder de beknopte rapportage, of bestel voor € 495,- ex btw de volledige algemene rapportage Monitor Merk & Maatschappij met alle grafieken en ranking van 60 merken. Neem dan contact op met Leander Wolters via leander.wolters@marketresponse.nl 

Download de gratis beknopte rapportage van de Monitor Merk & Maatschappij 2022

"*" geeft vereiste velden aan

Naam*
Privacy*

Wil je enkele vragen voor jouw merk mee laten lopen in de nieuwe metingen in het voorjaar of najaar van 2023? Of ben je geïnteresseerd in deelname aan een deep dive voor jouw sector en merk?

Neem dan direct contact op met Bart Brüggenwirth: bart.bruggenwirth@marketresponse.nl