Download trendrapport 'Monitor Merk & Maatschappij 2021'
Wat is de maatschappelijke impact en duurzaamheid van jouw merk? Of van jouw merkenportfolio? Daar ben je bij wijze van spreken dag en nacht mee bezig. Want de huidige consument heeft keuze te over. En is grilliger dan ooit. Maar eist sowieso steeds meer dat de merken van zijn of haar voorkeur daadwerkelijk werk maken van duurzaamheid. Niet eenmalig of kortstondig maar structureel en continu. Niet om positieve publiciteit te scoren in de media maar vanuit het hart en om aantoonbaar bij te dragen aan de maatschappij, het milieu en het welzijn van mens en dier en onze volgende generaties. Daar wordt je nu en in de toekomst als merk op afgerekend door een ultramondige en kritische consument.
Nieuwe kansen dankzij nieuwe inzichten
Dat de moderne consument veel waarde hecht aan de duurzaamheid van de door hem en haar gekochte merken is natuurlijk slechts één dimensie. Voor een toekomstbestendig en integraal merkenbeleid heb je gevalideerde en diepgaande multidimensionale informatie nodig zodat je gedetailleerd weet wat de wensen/eisen en drempels van ‘Consument 3.0’ zijn. Vervolgens kun je daar op een gerichte en toekomstbestendige wijze op inspelen met onder meer je bedrijfsbeleid, product/marktontwikkeling, positionering, innovatie en communicatie.
Vraag het nieuwste trendrapport aan
In ons meest recente trendrapport ‘Monitor Merk & Maatschappij 2021’, een multiclient onderzoek van b-open en MarketResponse en tot stand gekomen in samenwerking met Nyenrode Business Universiteit, geven we je waardevolle analytische informatie en leerzame inzichten over de maatschappelijke rol en duurzaamheid van een groot aantal merken, onder meer aan de hand van verhelderende cijfermatige/statistische data.
Download het trendrapport
"*" geeft vereiste velden aan