Voorgestelde trefwoorden
Gerelateerde pagina's
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde cases
Gerelateerde downloads
Gerelateerde evenementen
Alle resultaten
Voorgestelde trefwoorden
Gerelateerde pagina's
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde cases
Gerelateerde downloads
Gerelateerde evenementen
Alle resultaten

De genomineerden voor het Klantvriendelijkste Bedrijf 2022 zijn bekend

12-05-2022

Wij monitoren sinds 2007 hoe bedrijven presteren op klantvriendelijkheid. Het hoogtepunt is de jaarlijkse bekendmaking van het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland. Geen jury, geen nominaties, geen publieksstemmen, maar een verkiezing op basis van onafhankelijk marktonderzoek onder consumenten. En dit jaar een jubileum: de 15e editie van het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland.

De genomineerden zijn bekend

De top-5 uit alle branches van het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland zijn bekend. Dit jaar zijn er voor het eerst 10 branches. Dat betekent dat nu de 50 organisaties bekend zijn die strijden om de winst in hun branche.

Van die 50 organisaties zijn er 45 in de race voor de eindoverwinning. Want, ook voor het eerst bij deze jubileumeditie, de goede doelen zijn een aparte branche. Die strijden mee, maar hors categorie.

Op 20 mei is de uitreiking. Wie is het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland van 2022? Welke bedrijven zijn de winnaars in hun branche? The Friday Move van BNR Nieuwsradio met Wilfred Genee is erbij op 20 mei en doet verslag. Wil je intussen op de hoogte blijven? Meld je dan aan voor de nieuwsbrief of houd de website van het klantvriendelijkstebedrijf in de gaten voor het meest recente nieuws.

Dit waren de winnaars van vorig jaar

Rituals was het klantvriendelijkste bedrijf van Nederland in 2021. Klanten gaven Rituals een dikke acht. Nummer 2 op de ranglijst was bol.com, nummer 3 was het goede doel KiKa. De coronacrisis had in 2021 een duidelijk effect op de resultaten. Hoewel consumenten zagen dat veel bedrijven echt wel hun best deden, scoorden de meeste duidelijk lager dan vóór de crisis. Vooral de laatste maanden voor de uitreiking waren klanten minder vergevingsgezind. Rituals slaagde er volgens consumenten wél in een hoog niveau vast te houden. Ze prezen vooral de medewerkers, die waren in 2021 vriendelijk én gaven goed advies.

Waardevolle inzichten uit 2021

Ben je benieuwd hoe we het vorig jaar hebben aangepakt? In ons gratis magazine KLANT lees je interviews met de (branche)winnaars en krijg je waardevolle tips om je eigen klantvriendelijkheid te versterken.