Hoe help je je klanten bij het maken van duurzamere keuzes?
Meer dan de helft van de consumenten let bij de aankoop van diensten en producten op duurzaamheid. Dat aandeel groeit gestaag. Die relatie tussen duurzaamheid en consumentengedrag is waardevol voor merken en bedrijven. Hoe ga je daarin mee of word je zelfs voorloper?
De ‘bewuste’ consument is een grote doelgroep. Hoe kun je als bedrijf en merk consumenten helpen om duurzamere keuzes te maken? Is duurzaam denken hetzelfde als duurzaam doen?
De do’s, dont’s & dilemma’s van groene marketing
Wereldwijd gaat het nu al om zo’n 2 miljard ‘bewuste’ consumenten. Ook in Nederland is duurzaamheid voor een meerderheid van de volwassenen een belangrijk en urgent onderwerp. Al blijkt wel dat de vaak hogere prijs van duurzame producten nog een behoorlijke drempel kan zijn.
In de whitepaper ‘Hoe duurzaam had u het gehad willen hebben?’ kijken we naar het toenemende duurzaamheidsbewustzijn en hoe dat leidt tot veranderend consumentengedrag. We bespreken ook de do’s, dont’s & dilemma’s van ‘groene marketing’.
- Heeft een economische recessie invloed op duurzaamheidsgedrag?
- Zijn extra kosten een te hoge drempel?
- Zit er verschil tussen generatie Z, millennials, generatie X en babyboomers?
- Hoe blijf je weg bij green washing?
- Kun je de balans vinden tussen bewijsvoering en je merkboodschap?