Voorgestelde trefwoorden
Gerelateerde pagina's
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde cases
Gerelateerde downloads
Gerelateerde evenementen
Alle resultaten
Voorgestelde trefwoorden
Gerelateerde pagina's
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde cases
Gerelateerde downloads
Gerelateerde evenementen
Alle resultaten

Jezelf nóg beter maken

07-07-2017

Ymere vindt haar nieuwe ambitie met 360MarketResponse™

Ymere is een belangrijke woningbouwcorporatie in de metropool regio Amsterdam. Voorjaar 2017 is de afdeling Marketing & ConceptOntwikkeling (M&CO) te gast bij MarketResponse in Leusden. Hoewel we al jaren met elkaar werken op het gebied van conceptontwikkeling (wat wil wonend Nederland, nu en in de toekomst?), is de vraag dit keer totaal anders: ‘Wij, afdeling M&CO, hebben onze toegevoegde waarde binnen Ymere bewezen. De vraag naar onze kennis en diensten neemt toe. Hoe brengen we nu focus aan en hoe stellen we prioriteiten? Voor een betere samenwerking. Kortom, help ons team haar nieuwe rol te vinden.’

Laat je rol in de wereld nu precies dát zijn wat 360MarketResponse™ duidelijk maakt. Voor organisaties, maar óók voor afdelingen. Irene Ponec, manager M&CO Ymere en Anneke Verhagen, projectleider vertellen:

“Nadenken over jezelf is een van de moeilijkste dingen in marketing. Wel, de start is al fenomenaal en out of the box: Willem Brethouwer legt vier bierviltjes op tafel. Iedereen zit meteen rechtop. We zien de 4B’s van Basispositie, Belofte, Bezieling en Bewijs. Willem laat ons vervolgens nadenken over vier vragen: wat bezielt jullie, wat is jullie verhaal eigenlijk, wat presteren jullie voor Ymere en de klanten, en wat is jullie basispositie in het krachtenveld? Allemaal vragen die je niet 1,2,3 beantwoordt (sterker: die je nog nooit zó hebt gehoord) en waar je diep over moet nadenken. Waarmee meteen het eerste unieke feit van het 360MarketResponse™ model is genoemd: het is zo anders, zo confronterend en tegelijkertijd zo menselijk, dat het je enthousiasmeert om goed naar jezelf te kijken.”

Holistische kijk

Het wordt een 360MarketResponse™ project uit het boekje. Een traject van bedenken en verwerpen, creëren en twijfelen, heruitvinden, kijken naar jezelf vanuit het perspectief van de wereld.

Irene Ponec: “Telkens, als we na een sessie van een dagdeel dáchten we dat we zicht hadden op ons zelf, kwam er ook weer een ‘tegenbeeld’ naar voren. Die constante bewustmaking van anders kijken, en anders doen heeft iets met ons gedaan als team. We kwamen erachter wie wij zelf waren, hoe we op elkaar reageren en met elkaar creëren. Het fijne van 360MarketResponse™ is, de holistische kijk. Wie wil je zelf zijn, maar ook: wat verwachten mensen van je?”

Ymere M&CO vond haar nieuwe positionering. Een positie waar ze mee aan de slag kunnen en Ymere mee verder helpen. Een prachtige rol waarbij vanuit een sterk geworteld maatschappelijk perspectief mooie woonoplossingen worden gecreëerd voor huurders van Ymere in de metropool Amsterdam. Team M&CO compleet opnieuw uitgevonden. Inclusief concrete acties om de nieuwe rol vorm te geven. Te beginnen met een nieuwe naam en beeldmerk voor de afdeling.

Jezelf opnieuw uitvinden

Anneke Verhagen: “Ineens valt dan zo’n puzzel in elkaar zonder dat je het in de gaten hebt. En dat is wat MarketResponse én het 360 model heeft gepresteerd. Ze faciliteerden het proces, met kennis maar zonder ons in de weg te zitten, ze verrasten ons regelmatig, maar zonder irritant te worden, en ze daagden ons uit, om onszelf opnieuw uit te vinden. Het heeft ons veel inzicht en een scherpe focus opgeleverd. En dat in relatief weinig sessies en korte doorlooptijd.”