KiKa is met een dikke 8 het klantvriendelijkste goede doel van Nederland
“We kiezen bewust voor kleinschaligheid en laagdrempeligheid”
“Verrast en supervereerd!” Dit jaar werd KiKa met een gemiddelde score van 8,07 derde in de overall verkiezing van Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland en eerste bij de goede doelen. Anouk Stinenbosch, bij Stichting Kinderen Kankervrij (KiKa) verantwoordelijk voor de afdeling Informatie & Services, is trots op de toppositie en voelt zich zeker thuis bij de titel klantvriendelijkste bedrijf.
KiKa is een van de bekendere goede doelen van ons land, met een heel herkenbaar profiel, veel acties en evenementen (in een ‘normaal’ jaar) en een missie waar iedereen zich achter kan scharen. Des te opmerkelijker dat die impact en vooraanstaande positie worden gerealiseerd door een team van slechts 20 medewerkers.
Het eerste, persoonlijke aanspreekpunt
“Laagdrempeligheid en klantvriendelijkheid zijn onderdeel van het DNA van KiKa en dat is heel bepalend voor het succes”, zegt Anouk Stinenbosch. “Onze afdeling is het eerste aanspreekpunt voor wie vragen heeft, iets wil wijzigen in zijn of haar donateurschap, een actie voor KiKa wil beginnen of deelnemer wil worden een van de vele evenementen die KiKa organiseert. Dit kan per mail, social media en telefoon. We antwoorden altijd binnen 24 uur en als je belt krijg je direct iemand van ons team aan de lijn. Wij kunnen je helpen bij het organiseren van een actie, vertellen je meer over wat wij doen en bieden een luisterend oor. Onze ervaring is dat onze donateurs, actievoerders en deelnemers dit heel prettig vinden”.
“Je moet weten wie je voor je hebt. Daar moet je gevoel voor hebben. Het verbeteren van onze professionaliteit is een continu proces. Zo hebben we bijvoorbeeld onze after sales aangescherpt, zodat we de betrokkenheid van onze donateurs, actievoerders en deelnemers kunnen vergroten en onze waardering aan hen extra kunnen uiten. We zijn als organisatie wel klein, maar we hebben daarnaast door het hele land ook nog eens een trouwe club van vrijwilligers en ambassadeurs, die hun tijd en creativiteit voor KiKa inzetten.
Hart voor de goede zaak
“We willen ons profileren als benaderbaar en servicegericht goed doel. Daarom is het van groot belang dat we klantvriendelijk en laagdrempelig zijn voor de mensen die net zo veel hart voor de goede zaak hebben als wij. Deze erkenning als klantvriendelijkste goede doel van Nederland, betekent dus zeker veel voor ons. Niet alleen voor onze afdeling, maar voor de hele KiKa-organisatie!”